Koordynatorem, czy to projektu czy sprzedaży, nazywa się osobę odpowiedzialną za nadzorowanie procesów usprawniających prawidłowe ukończenie projektu.
Koordynator sprzedaży nadzoruje pracę swojego zespołu lub osób podlegających mu bezpośrednio i pośrednio. Odpowiedzialny jest za organizację pracy, zapewnienie wszelkich potrzebnych materiałów i narzędzi, oraz zarządzanie zespołem.
Do jego obowiązków zalicza się również zapewnienie dostępności produktów dla klienta, czyli kontakt z dostawcą. Niezwykle ważną cechą osoby ubiegającej się o to stanowisko jest umiejętność organizacji własnej pracy, gdyż lista codziennych obowiązków okazuje się często bardzo długa i nie każdy jest w stanie podołać takiemu wyzwaniu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.
Bardzo ważną cechą przyszłego koordynatora sprzedaży jest więc umiejętność pracy pod presją czasu - terminy zawsze gonią, klienci są zawsze zniecierpliwieni. Drugą, absolutnie niezbędną cechą osoby na tym stanowisku będzie komunikatywność.
Ponieważ koordynator sprzedaży musi mieć stały i przede wszystkim, dobry kontakt zarówno z klientami jak i innymi oddziałami firmy, czy też pracownikami. W skład obowiązków koordynatora wlicza się również prowadzenie negocjacji handlowych z dostawcami, a więc wszelkie umiejętności sprzedażowe jak i negocjacyjne są na tym stanowisku na wagę złota.