Czym zajmuje się koordynator sprzedaży?

Koordynatorem, czy to projektu czy sprzedaży, nazywa się osobę odpowiedzialną za nadzorowanie procesów usprawniających prawidłowe ukończenie projektu.
Koordynator sprzedaży nadzoruje pracę swojego zespołu lub osób podlegających mu bezpośrednio i pośrednio. Odpowiedzialny jest za organizację pracy, zapewnienie wszelkich potrzebnych materiałów i narzędzi, oraz zarządzanie zespołem.
Do jego obowiązków zalicza się również zapewnienie dostępności produktów dla klienta, czyli kontakt z dostawcą. Niezwykle ważną cechą osoby ubiegającej się o to stanowisko jest umiejętność organizacji własnej pracy, gdyż lista codziennych obowiązków okazuje się często bardzo długa i nie każdy jest w stanie podołać takiemu wyzwaniu.
Bardzo ważną cechą przyszłego koordynatora sprzedaży jest więc umiejętność pracy pod presją czasu – terminy zawsze gonią, klienci są zawsze zniecierpliwieni. Drugą, absolutnie niezbędną cechą osoby na tym stanowisku będzie komunikatywność.
Ponieważ koordynator sprzedaży musi mieć stały i przede wszystkim, dobry kontakt zarówno z klientami jak i innymi oddziałami firmy, czy też pracownikami. W skład obowiązków koordynatora wlicza się również prowadzenie negocjacji handlowych z dostawcami, a więc wszelkie umiejętności sprzedażowe jak i negocjacyjne są na tym stanowisku na wagę złota.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej