Jak mówił Albert Einstein: "Kreatywność to inteligencja w trakcie zabawy". Kreatywnością nazywamy umiejętność znajdowania wcześniej niewykorzystanych rozwiązań, wzorców lub pomysłów i zdolność zastosowania ich w efektywny sposób.
Tę umiejętność utożsamia się z bujną wyobraźnią, inwencyjnością, pomysłowością, lecz składa się na nią również wiara w możliwość wykonania tych samych czynności za pomocą innych środków. Trzy główne aspekty kreatywności to: łatwość w łączeniu ze sobą faktów, zdolność dostrzegania nieoczywistych wzorców i umiejętność postrzegania rzeczy i zjawisk w sposób, w jaki wcześniej nie zostały postrzegane.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Kreatywność zazwyczaj kojarzona jest ze sztuką wszelkiego rodzaju, od muzyki po malarstwo, jednak jest to umiejętność potrzebna w niemal każdej dziedzinie życia. Aby rozwiązać problem, wcześniej nie rozwiązany przez nikogo potrzebna jest umiejętność spojrzenia na zagadnienie z zupełnie innej perspektywy.
Aby zaoferować nowe rozwiązania marketingowe, wyobraźnia względem wykorzystania dostępnych środków i połączenia ich, w celu uzyskania nowych metod jest kluczem do sukcesu. Nawet usprawnienie najbardziej monotonnych zadań w fabryce wymagać będzie dostrzeżenia powtarzających się wzorców i znalezienia potrzebnych usprawnień. Kreatywność jest umiejętnością niezwykle niedocenioną, a jednak zaskakująco ważną dla każdej dziedziny nauki, sztuki czy rynku, a rozwijać ją w sobie powinien każdy, bez względu na wykonywany zawód.