Rekrutacja w języku potocznym to cały proces zatrudniania nowych pracowników od poszukiwania kandydatów, przez rozmowę wstępną, aż po podpisanie umowy potwierdzającym podjęcie przez niego pracy na określonych warunkach.
W szerszym znaczeniu, rekrutacja to inaczej nabór zasobów ludzkich, zarówno w postaci pracowników dla firmy, jak i studentów na uczelniach wyższych, czy uczniów w placówkach edukacyjnych. Każdorazowo, zatrudnienie nowego członka zespołu wymaga przeprowadzenia procesu rekrutacji.
Działem organizacji, który jest za to odpowiedzialny to dział HR. To właśnie dlatego jest to jeden z najważniejszych działów każdej firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Nabór nowych pracowników do zespołu wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Bardzo ważne w tym procesie jest zdolność sprawdzenia rzeczywistych kwalifikacji kandydata, jego talentów, predyspozycji i nabytej w czasie zdobywania wykształcenia wiedzy.
Nieumiejętne dobranie zespołu może, i zazwyczaj skutkuje obniżeniem wydajności zespołu, pogorszoną komunikacją wewnętrzną i niedociągnięciami, które po dłuższym okresie czasu mogą doprowadzić do osłabienia organizacji od środka.