Excel – ukrywanie formuł w arkuszu kalkulacyjnym

Aby zabezpieczyć się przed podglądaniem formuł arkusza kalkulacyjnego przez osoby trzecie, należy zastosować sztuczkę Excela, która ukrywa formułę i chroni ją przed kopiowaniem.

 

Excel - ukrywanie formuł w arkuszu kalkulacyjnym


Po kliknięciu komórki zawierającej formułę, formuła pojawia się u góry w obszarze podglądu.


Co jest bez wątpienia pomocne, ale co w wypadku gdy nie chcemy żeby ktoś miał dostęp do naszych formuł?

Aby zabezpieczyć się przed podglądaniem formuł arkusza kalkulacyjnego przez osoby trzecie, należy użyć opcji Excela, która ukrywa formułę i chroni ją przed kopiowaniem.

  • Krok 1:
    Wybierz komórkę, która zawiera formułę, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję "Formatuj komórki".

  • Krok 2:
    W oknie "Formatuj komórki" przejdź do "Ochrona".
  • Krok 3:
    W tym miejscu zaznacz pole "Ukryj" i naciśnij "ok".

 

  • Krok 4:
    Zaznaczenie i potwierdzenie opcji "Ukryj" nic nie da, jeśli nie zabezpieczysz arkusza kalkulacyjnego Excel.  Aby to zrobić, przejdź do zakładki "recenzja" i kliknij "chroń arkusz".

 

  • Krok 5:
    Zostaniesz poproszony o utworzenie hasła. Po jego wpisaniu i potwierdzeniu, komórki które zostały przez Ciebie zabezpieczone opcją "ukryj" stracą możliwość podgladu formuł.

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH

Uczestników tego szkolenia interesują również:

Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Często zdarza się, że potrzebujemy zaznaczyć całą zawartość danego dokumentu – zarówno tekst jak i dołączone grafiki czy inne obiekty.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Twarda spacja to termin określający spację, która trzyma dwa wyrazy razem i nie rozłącza ich przy modyfikowaniu treści bądź układu tekstu.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza