Telemarketing to w wielu branżach jedno z bardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Bezpośredni, telefoniczny kontakt z klientem potrafi zdziałać cuda. Oczywiście pod warunkiem, że cały proces kontaktu z przedstawicielami docelowej grupy klientów przeprowadzony jest w odpowiedni sposób. Jak więc skutecznie wykorzystać telemarketing jako narzędzie, które może przynieść naszej firmie dużo korzyści?
Jak sprawić, aby niedoświadczenie i źle przeszkoleni telemarketerzy nie odnosili skutku odwrotnego niż oczekiwany?
Po pierwsze starannie wyselekcjonujmy grupę docelową. Nie ma sensu kontaktować się z osobami po czterdziestce jeśli wychodzimy do klientów z propozycją produktu dedykowanego dla osób do trzydziestego roku życia. Dlatego tak istotne jest kierowanie wszystkich swoich działań do przedstawicieli ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej. Nie inaczej jest w przypadku działań telemarketingowych.
Po drugie każdy telemarketer, któremu zlecamy kontakt z naszymi potencjalnymi klientami powinien być odpowiednio przeszkolony. Musi znać oferowaną usługę lub też produkt, tak aby móc swobodnie rozmawiać na ten temat z klientem i być w stanie odpowiedzieć na ewentualne pytania i rozwiać wątpliwości. W przeciwnym razie brak kompetencji może zniechęcić potencjalnych klientów,
Po trzecie należy zadbać o wprowadzenie odpowiednich standardów kontaktu z klientem. Telemarketerzy muszą dbać o język jakim się posługują i cechować się wysokim poziomem kultury osobistej. Jak wiadomo klienci mogą różnie reagować na taką formę kontaktu z nimi, ale nawet w przypadku przejawów niechęci z ich strony nie wolno telemarketowi zareagować w sposób niemiły czy też niekulturalny.
Takie zachowanie w świadomości klienta zostanie utożsamione z nasza firmą, sprawiając, że taka osoba nigdy już nie będzie kojarzyła dobrze naszej marki.
Standardy oznaczają także konieczność wprowadzenia określonego, stałego schematu rozmowy. Tak, aby każdy potencjalny klient traktowany był według tego samego scenariusza.