Zamknięcie sprzedaży stanowi ukoronowanie rozmów i negocjacji z klientem. To moment, w którym klient często nabiera dodatkowych obiekcji i skutecznie może uniemożliwić nam dokończenie formalności. Istnieje jednak kilka technik, które mogą pomóc każdemu sprzedawcy w zamknięciu sprzedaży.
Techniki zamykania sprzedaży są połączeniem metod manipulacji, znajomości psychologii oraz dogodnym dobieraniem słów do sytuacji. Nie istnieją żadne uniwersalne zasady, które mogłyby zagwarantować pozytywne dla sprzedawcy zakończenie całego procesu a jedynie połączenie wszystkich umiejętności może zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient zakupi nasz produkt lub skorzysta z oferowanych usług.
Techniki zamykania sprzedaży często dotyczą zastosowanie odpowiednich słów i wyrażeń. Niektórzy preferują proste i uczciwe zapytanie o możliwość podpisania umowy, inni sugerują, że finalizacja oferty już nastąpiła i należy jedynie dogadać szczegóły, takie jak rodzaj płatności czy termin dostawy produktu. Różne techniki narracyjne powinny być dobierane nie tylko pod klienta - w końcu każdy może mieć inne preferencje - ale również pod względem możliwości i umiejętności sprzedawców. Zwykle nastawiają się oni na zamykanie sprzedaży jedną techniką, co pozwala na zachowanie naturalności.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Często ostateczną decyzję poprzedzają wzmożone obiekcje klienta. Do technik zamykania sprzedaży zaliczymy także metody, które mają na celu ich zbicie oraz utwierdzenie klienta w słuszności podejmowanej decyzji. Także w tym przypadku nie istnieją uniwersalne, wygodne dla każdego sprzedawcy i, przede wszystkim, skuteczne metody, które zagwarantują nam sukces. Najlepszym rozwiązaniem będzie stałe podnoszenie swoich umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych, ale również ćwiczenie sztuki przemówień i autoprezentacji, co pozwoli na zwiększenie szans na pozytywne zakończenie całego procesu transakcyjnego oraz umożliwi nawiązanie trwałych i korzystnych dla obu stron powiązań, które pozwolą na zaoferowanie kolejnych sprzedaży.