Wiele przedsiębiorstw działających w branży handlowej dwoi się i troi, aby zwiększyć możliwie jak najbardziej sprzedaż swoich produktów czy usług. Niestety w przypadku zdecydowanej większości z nich działania te, choćby nie wiem jam wytężone, nie przynoszą nawet po części oczekiwanego od nich rezultatu. Istnieje jednak co najmniej kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt technik, które zastosowane w handlu dają szansę na osiągnięcie zadowalających wyników sprzedażowych. Oto klika przykładów takich technik, które stosować powinno każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na znaczącym wzroście sprzedaży swoich produktów czy usług.
1. Jeśli klient prosi o kontakt musi uzyskać go najszybciej jak to będzie możliwe. Czekanie z odpowiedzią z pewnością nie zachęci klienta do skorzystania z usług czy produktów przedsiębiorstwa, z którym kontakt jest znacząco utrudniony. Jak pokazują statystyki i liczne badania rynku - im szybciej klient uzyska odpowiedź na swoje pytanie tym większe jest prawdopodobieństwo, że skorzysta z usług takiego przedsiębiorstwa.
2. Jeśli chodzi o kontakt telefoniczny z klientem nalepie trafić w najdogodniejszą dla niego porę. Jak się okazuje w zdecydowanej większości przypadków będzie to ranek lub późne popołudnie. Co prawda nie da się całkowicie przewidzieć, czy potencjalny klient, do którego wykonany zostanie telefon w danej chwili nie ma ważniejszych spraw na głowie, jednak nie oficjalne statystyki mówią, że najowocniejsze transakcje przez telefon zawierane są pomiędzy godziną 8 a 9 rano oraz w godzinach popołudniowych, pomiędzy 16 a 18.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
3. Podstawą sukcesu w telefonicznych rozmowach z klientem jest mowa powolna ( jednak bez przesady ma być naturalnie, a nie w ''ślimaczym tempie'', które w wielu przypadkach skończyć się może zerwaniem połączenia przez rozmówcę) i bardzo wyraźna.
4. Bardzo istotne jest określenie na samym wstępie celu rozmowy - w przeciwny razie potencjalny klient będzie robił wszystko, aby jak najszybciej taką rozmowę zakończyć. Co jest równoznaczne z jego utratą.