Jeśli chodzi o najpopularniejsze a tym samym najskuteczniejsze techniki sprzedażowe, to wymienić można ich kilka. Wybranie tej odpowiedniej zależy oczywiście od charakteru transakcji oraz sytuacji sprzedażowej. Oto niektóre z nich.
1. “Ale” słowem kluczowym w sprzedażowych negocjacjach. Zatem jest to taka technika w której sprzedawca przedstawia ofertę posługując się licznymi skrajnościami. Pomimo tego w przedstawieniu oferty produktu sprzedawca przedstawia jego same zalety, celowo nie pomijając jednak wad. Jak to wygląda w praktyce? Oto przykładowe zdanie sprzedawcy wypowiedziane w zgodzie z techniką sprzedaży, w której słowo ''ale' jest słowem kluczowym. ''Tak, to prawda, że cena jest dość wysoka, jednak XX jest wysokiej jakości, wyprodukowany z najlepszych gatunkowo materiałów, dlatego ta z pozoru wysoka cena, to tak naprawdę świetna okazja.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
2. Technika pozornego wyboru, jak sama nazwa wskazuje daje klientowi poczucie wyboru. Klient wybiera, ale tylko pomiędzy ofertami, które jedna po drugiej przedstawia mu sprzedawca. W tej technice klient nie mówi ''nie chce''.
3. Technika niskiej piłki, czyli metoda opierająca się na przedstawieniu przez osobą sprzedającą klientowi jak najatrakcyjniejszej z jego punktu widzenia oferty. Ta technika polega na takim przedstawieniu oferty, że nawet klient z pozoru nie zainteresowany, zmienia zdanie i chce o danej ofercie dowiedzieć się możliwie jak najwięcej. Ważne w przypadku tej techniki jest to, że przy początkowym przedstawianiu oferty klient o wielu kosztach nie jest poinformowany. Dowiaduje się o nich nieco później, a pomimo tego nie podejmuje próby rezygnacji ze skorzystania z danej oferty. Jest już na tyle mocno zainteresowany ofertą, że postanawia konsekwentnie brnąć w nią dalej.
4. Technika drzwiami w twarz to jak pokazuje doświadczenie sprzedawców, jednak z najefektywniejszych technik sprzedażowych. Negocjacje zawsze rozpoczynają się od produktu za najwyższą cenę. Kiedy jednak klient się nie zgadza dostaje tańszą i lepiej dopasowaną do jego potrzeb ofertę.