Techniki rozwiązywania konfliktów w zespole pracowniczym
Z konfliktami możemy spotkać się w każdym zespole pracowniczym: czasem nawet w tych najbardziej zintegrowanych zespołach, wszelkie niedomówienia czy problemy przebiegają znacznie gwałtowniej z powodu osobistych odczuć uczestników sporu.

Z konfliktami możemy spotkać się w każdym zespole pracowniczym: czasem nawet w tych najbardziej zintegrowanych zespołach, wszelkie niedomówienia czy problemy przebiegają znacznie gwałtowniej z powodu osobistych odczuć uczestników sporu. Choć technik rozwiązywania konfliktów jest wiele, pierwszym etapem całego procesu powinna być diagnoza, czyli opisanie rodzaju i przebiegu konfliktu, celem znalezienia optymalnej, wygodnej drogi rozwiązania sporu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.Negocjacje są sposobem rozwiązywania konfliktów, które zwykle wykorzystywane są na samym początku. Dotyczą stron samego sporu a do ich pozytywnego zakończenia niezbędna jest chęć zażegnania konfliktu z obu stron. Negocjacje często jednak nie przebiegają pomyślnie, szczególnie gdy istotą sporu są prywatne zawiści. Zwykle wtedy wykorzystuje się drugi sposób: mediacje. Polegają one na przedstawieniu obu racji w towarzystwie mediatora, czyli bezstronnej osoby, która prowadzi spotkanie i stara się podpowiadać możliwe rozwiązania konkretnej sytuacji. W ostateczności stosuje się arbitraż – przesądzenie sporu poprzez niezależnego “sędzię”, który w przypadku konfliktów o charakterze pracowniczym jest kierownikiem, szefem lub menedżerem. Ten sposób rozwiązywania konfliktów jest wykorzystywany w najpoważniejszych sytuacjach, w których strony nie potrafią rozwiązać swoich problemów osobiście a sam konflikt przekłada się na funkcjonowanie zespołu i w konsekwencji może wpływać na jego wyniki.
Każdy menedżer musi zdawać sobie sprawę, że sytuacje konfliktowe w pracy zespołowej są nieuniknione i należy się do nich odpowiednio przygotować. Jeśli chodzi o rozwiązywanie konfliktów kurs powinien przebiegać w praktycznym i teoretycznym wymiarze: przyszły przywódca musi umieć rozróżniać rodzaje problemów międzyludzkich oraz być w stanie wybrać najlepszy sposób ich rozwiązywania. To osoba, która powinna sprawdzać się zarówno w roli mediatora, jak i niezależnego arbitra, by w razie sytuacji awaryjnych móc obiektywnie ocenić sedno problemu i złagodzić nastroje panujące w całym zespole.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej