Jednym z szeroko omawianych tematów na szkolenia z zarządzania czasem jest efektywność zarządzania czasem. Ten temat bardzo często dzielony jest na dwa etapy. Pierwszy polega na omówieniu mocnych i słabych stron wszystkich uczestników szkolenia jeśli chodzi o zarządzanie czasem, natomiast druga część polega na wskazaniu oraz omówieniu wszystkich błędów (w miarę możliwości), które w efekcie prowadzą do niezbyt efektywnego zarządzania czasem.
Kolejny temat dotyczy technik organizacji oraz zarządzania własną osobą w czasie.
Tu bardzo szeroko omawia się przede wszystkim:
- Matrycę Eisenhowera,
- metodę ALPEN,
- działanie zasady 60/40 wraz z jej zastosowaniem w praktyce,
- tak zwaną zasadę złotej godziny,
- jak skutecznie zastosować zasady Pareto w zarządzaniu czasem.
Jeśli chodzi o tematykę technik organizacji oraz zarządzania własną osobą w czasie, to celem omawiania tego bloku tematycznego jest przede wszystkim nabycie przez uczestników szkolenia:
- umiejętności segregowania zadań, począwszy od wyznaczenia tych najważniejszych i najpilniejszych do zrealizowania,
- umiejętności wykorzystania w praktyce teoretycznej wiedzy o technikach organizacji i efektywnego zarządzania własnym czasem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Kolejny z często omawianych na szkoleniach bloków tematycznych dotyczy planowania pracy własnej dla lepszego zarządzania czasem. Chodzi tu przede wszystkim o to:
- aby uczestnicy szkolenia dowiedzieli się jak mogą nadawać priorytety zadaniom jakie mają przed sobą do wykonania,
- aby zapoznać uczestników z zasadami układania efektywnego planu dziennego, tygodniowego itd.,
- uczestnicy nauczyli się zarządzania własną osobą i czasem w ciągu dnia,
- zapoznanie uczestników z metodami kontroli prawidłowości przebiegu planu dnia, tygodnia itd.
Kolejnym bardzo ważnym tematem na szkoleniach z zarządzania czasem jest blok tematyczny odnoszący się do sposobów radzenia sobie z tak zwanymi ''złodziejami czasu''. Chodzi tu przede wszystkim o wyśledzenie wszystkich tych czynników, które dla danej jednostki stanowią problem przyczyniający się do braku konsekwencji w realizacji planu.