Szkolenie z technik sprzedaży i negocjacji
Odbycie takiego szkolenia z całą pewnością znacząco poszerza wiedzę i horyzonty danego sprzedawcy. Takie szkolenia, bardziej przypominają trening umiejętności, niż standardowy kurs, z wielogodzinnym przekazywaniem przez prowadzących suchej, czysto teoretycznej wiedzy, którą niekiedy dość trudno jest przenieść na codzienną pracę zawodową.
Szkolenie z technik sprzedaży i negocjacji uczestników uczy przede wszystkim:
- kompetencji komunikacyjnych
- radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niezbyt niekiedy oczywistych
- metod asertywnego reagowania na wszelkie próby manipulacji
- podstawowych technik negocjacji w zależności od typu charakteru danego klienta
- asertywnych reakcji na próbę wyprowadzenia z równowagi rozmówcy
- najlepszych metod komunikacji z tak zwanym trudnym klientem
- radzenia sobie z presją czasu
- zapozna się z najtrudniejszymi sytuacjami, jakie mogą przydarzyć mu się podczas procesów związanych z negocjacjami czy sprzedażą
- podstawowych technik wpływania na decyzję rozmówcy.
Takie szkolenia bardzo często przebiegają według ściśle określonego planu, z podziałem na części omawiające i ćwiczące poszczególne zagadnienia. Oto kilka takich przykładów omawianych tematów na szkoleniu z technik sprzedaży i negocjacji.
- CZĘŚĆ 1
Identyfikacja klienta - na tym etapie kursanci uczą się jak rozpoznawać poszczególne typy klienta oraz jak w sposób najwłaściwszy i najskuteczniejszy prowadzić z nimi negocjacje handlowe.
- CZĘŚĆ 2
Trudny klient a relacje handlowe - ta część pokazuje przede wszystkim jak należy postępować w przypadku, gdy sprzedawca ma doczynienia np. z manipulatorem, klientem roszczeniowym, agresywnym czy takim, który wszystko wie zdecydowanie najlepiej.
- CZĘŚĆ 3
Rozmowa sprzedażowa z każdym typem klienta - tu uwagę skupia się w szczególności na tych trudnych, z którymi rozmowy są często bardzo problematyczne, a nawet nieco stresujące.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - firma szkoleniowa roku.