W tym przypadku sprzedaży nie dokonuje jedna osoba w firmie. Zazwyczaj występuje tutaj kilka osób, które przedstawiają i oferują dane produkty. Dla nabycia i wzmocnienia technik i strategii polecane są odpowiednie szkolenia. Najczęściej odbywają się w małych grupach, dzięki czemu do każdego jest indywidualne podejście.
Omawiane są różne tematy, które wpływają na efektywną sprzedaż. Jednym z najważniejszych elementów jest psychologia klienta. Uwzględniane są poszczególne typy osobowości, oraz techniki jak się z nimi obchodzić. Często podczas sprzedaży zdarzyć mogą się "trudni klienci", którzy nie wykazują sympatii, są agresywni, zdenerwowani.
Podczas szkolenia uczymy się jak postępować z takimi osobami. Dowiadujemy się o różnych strategiach jak sobie z nimi radzić. Omawiane są różnego rodzaju techniki, które pozwolą nam zwiększyć sprzedaż także u niezdecydowanych, wykazujących niechęć. Ważne jest odpowiednie podejście do potrzeb klienta i jego wartości.
Musi poczuć się, że jest szanowany i ważny dla naszej firmy. Dodatkowo szkolenia pozwalają nam na udoskonalić nasze umiejętności takie jak np. rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów, nastawienie – fundament pozytywnych relacji, prezentacja produktu i skuteczna argumentacja, czy metody radzenia sobie z negatywnymi stwierdzeniami klientów i z krytyką.
Zajęcia na warsztatach prowadzone są w formie praktycznej, dzięki czemu uczestnicy są bardziej zainteresowani i łatwiej przyswajają wiedzę. Możliwe jest także zamówienie odpowiednich szkleń dla większej grupy osób, np z jednej firmy. Wówczas zajęcia dobrane są odpowiednio do danych sytuacji. Pracownicy przechodzą rozwój osobisty poprzez poznanie nowych technik komunikacyjnych, co daje również wyższą własną ocenę.
Dodatkowo uczestnicząc w takich szkoleniach technik sprzedażowych zwiększamy skuteczność sprzedażową, a także mamy większe możliwości przejęcia klienta od konkurencji. Uczymy się optymalizować czas trwania procesu sprzedaży, dzięki czemu mamy więcej zaoszczędzonego czasu dla innych konsumentów.