W takich szkoleniach najczęściej udział biorą przedstawiciele handlowi oraz osoby które w danej firmie są odpowiedzialne za wyniki sprzedażowe, czyli menadżerowie i pracownicy działów sprzedażowych.
Takie szkolenia z założenia mają wypełniać następujące cele:
- przypomnienie każdemu z uczestników jak powinna wyglądać prawidłowa struktura procesu
- zapoznanie z zasadami efektywnej sprzedaży
- pozyskiwanie wiedzy z zakresu zakresie sposobów sprawnego komunikowania się z klientem
- usprawnianie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej; wprowadzenie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi klientów
- wpajanie zasad mających na celu w perspektywie czasu zbudowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy.
Szkolenia takie w zdecydowanej większości przypadków prowadzone są w formie wykładu zawierającego pewien zakres teoretycznej wiedzy. Po nim następuje dyskusja, praca w grupach polegająca na rozwiązywaniu problemów wspólnie z innymi członkami grupy, odbywają się również symulowane scenki podlegające następnie dość szczegółowym analizom.
Oto kilka przykładowych zagadnień jakie pojawiają się na wielu tego typu szkoleniach:
- przygotowanie do sprzedaży - w tym zakresie tematycznym znajduje się np. analiza mitów handlowych, niestandardowe metody rozwiązywania konfliktów ( zarówno pomiędzy współpracownikami jak i na linii klient-sprzedawca), co oznacza profesjonalizm w pracy sprzedawcy;
- analiza potencjału klienta (narzędzie obiektywnego oceniania klienta, pomagające zweryfikować nastawienie i określić zaangażowanie w klienta);
- komunikacja i dobre nawiązywanie relacji z klientem;
- plan zdarzeń strategicznych, czyli kto decyduje o sprzedaży i regulacji poziomu cen;
- kreowanie potrzeb klienta;
- negocjowanie kontraktów;
- sposoby prezentacji - przygotowanie doskonałej prezentacji, nauka umiejętności jej jak najkorzystniejszego zaprezentowania, nauka posługiwania się językiem korzyści;
- sposoby radzenia sobie z trudnym klientem - typy i charakterystyka tak zwanych trudnych klientów, metody współpracy i łagodzenia konfliktów w przypadku agresywnych zachowań ze strony klienta.
![firma szkoleniowa warszawa](/wp-content/uploads/images/gamma_logo.png)