Co może doprowadzić do upadku firmy? Oczywiście wymieniać tutaj możemy naprawdę wiele przeróżnych rzeczy, jednak warto skupić się na jednej. Otóż to klęski często prowadzi brak umiejętności interpersonalnych, którymi powinien wykazywać się przede wszystkim kierownik czy menedżer zespołu oraz w zasadzie cała kadra zarządzająca.
Umiejętności interpersonalne - ich znaczenie w firmie
Jednak zaraz - co to w zasadzie są te umiejętności interpersonalne? Czy przypadkiem nie przeceniamy ich znaczenia? Otóż zdecydowanie nie. Umiejętność interpersonalne to szeroko pojęte zdolności do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z innymi. Teoretycznie zatem nie wydaje się nie zbyt trudne - przecież uczymy się tego już w przedszkolu. Jednak warto zauważyć, że jak byliśmy w przedszkolu i ktoś nam nie pasował, to po prostu odchodziliśmy. Ponadto - nie musieliśmy przekonać innych do pracy. Tu właśnie ukryta jest rola dobrej komunikacji interpersonalnej. Pod tym pojęciem kryje się : umiejętność motywowania, udzielania nagany, dopasowywania zadania do zdolności danego pracownika, rozmowy i przekazywania informacji tak, aby każdy zrozumiał, o co nam chodzi i wiele, wiele innych. Warto pamiętać bowiem, że każdy z nas nieco inaczej odbiera komunikaty, czy różne gesty. Niektórzy posiadaj wrodzone umiejętności, pozwalające dostosowywać mowę ciała, barwę i ton głosu tak, aby rozmówca poczuł, że naprawdę nam na nim zależy, inni zaś muszą się tego nauczyć...
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej
Lecz właśnie - gdzie w zasadzie możemy się tego nauczyć? Otóż dzisiaj naprawdę wiele firm organizuje przeróżne kursy i szkolenia podwalająca albo nauczyć się takiego komunikowania się, albo też podszkolić swoje zdolności w tym zakresie. Pamiętajmy jedynie o tym, aby wybrać rzeczywiście dobrą i rzetelną firmę. Warto zatem sprawdzić przede wszystkim kompetencje osób, która będzie prowadziła dane szkolenie. Dobrym pomysłem jest podpytanie się znajomych, przyjaciół z branży, czy przypadkiem ktoś z nich może nie słyszał o ciekawych szkoleniach z tego zakresu...