Drugi typ jest przeważnie nastawiony na jednorazową sprzedaż produktu, prawdopodobnie po kupieniu drogiej kołdry od akwizytora już więcej go nie zobaczymy. Osiągnął swój cel. Nie ma co się oszukiwać, głównym celem sprzedawcy jest sprzedaż ale od jego profilu działalności zależy czy bardziej opłacalne będzie dla niego zyskanie długotrwałego klienta czy jednorazowa sprzedaż.
Dla osób nastawionych a długotrwałą współpracę przygotowane są specjalne szkolenia, które pozwolą na odkrycie tajników budowania długotrwałych relacji handlowych.
Skuteczne techniki sprzedaży są tutaj ważne, ale nie manipulacje stosowane przez akwizytorów. Poważny sprzedawca nastawiony jest na komunikację i słuchanie, stara się dopasować odpowiedni produkt dla swojego kontrahenta zgodnie z jego potrzebami.
Szkolenie pozwala na identyfikowanie celów sprzedażowych, a także skuteczna komunikacja ze swoimi klientami. Dowiemy się jak ważne jest pierwsze wrażenie, jak poprawić swoją autoprezentację, jakimi gadżetami się otaczać, a jakie są zbędne, jak poprawić swój wizerunek, który wiąże się nie tylko z ubiorem ale także gestami, mimiką, modulowaniem głosu.
Ważne jest także dopasowanie swojego przekazu do typów klientów, warto wiedzieć na jakie sposoby możemy sobie pozwolić u poszczególnych typów osób, jakie są pożądane reakcje, jak najskuteczniej odpowiedzieć na potrzeby, jak przeprowadzić prezentację produktu.
Dla sprzedawców bardzo ważne jest panowanie nad emocjami - podczas symulacji sprzedażowych nauczymy się reagowania na poszczególne sytuacje, które opierają się na prawdziwych zdarzeniach. Szkolenia organizowane są w całej Polsce, najczęściej w najwygodniejszym systemie weekendowym. Wiele z nich można dofinansować w ramach funduszu szkoleniowego w Urzędzie Pracy lub w ramach funduszy europejskich.