Choć liczne szkolenia sprzedażowe oferują naukę tego, jak pozyskiwać klientów, tak naprawdę można nauczyć się tego dopiero mając większe doświadczenie. O czym należy jednak pamiętać, chcąc pozyskać dużo klientów?
Określenie grupy docelowej - podstawa skutecznego działania
Jeśli mamy już jakąś ilość klientów, przed rozpoczęciem poszukiwania nowych należy zastanowić się, co łączy wszystkich naszych klientów. Na co należy zwracać uwagę? Ważny jest wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, ulubiony sposób spędzania wolnego czasu, status majątkowy, styl życia... takich cech można odnaleźć bardzo wiele. Dzięki zebraniu takich informacji dowiemy się, jaka grupa ludzi interesuje się oferowanym przez nas produktem lub usługą. To z kolei sprawi, że poszukując klientów, będziemy wiedzieli, do jakich osób najlepiej się zwrócić, a które z nich raczej nie będą zainteresowane ofertą.
Stwórz listę potencjalnych klientów
Wiedząc już, wśród jakich ludzi możesz szukać klientów, zastanów się, gdzie możesz ich znaleźć. Warto przede wszystkim spróbować odzyskać klientów, którzy już korzystali z naszych usług - jeśli byli z nich zadowoleni, bardzo prawdopodobne jest to, że postanowią ponownie zdecydować się na współpracę. Dobrze jest wykorzystywać swoje osobiste kontakty podczas pozyskiwania klientów. W tym celu można na przykład prosić bliskich, znajomych i współpracowników o polecenie naszych usług i rekomendowanie ich jako doskonałych.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - firma szkoleniowa roku.
Jak nawiązać kontakt z potencjalnym klientem?
Wielu sprzedawców, chcąc nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, decyduje się na zrobienie tego za pośrednictwem e - maila. Czy jest to skuteczne? Niekoniecznie. Schematycznie brzmiące, nudne wiadomości z pewnością nie wywołają zainteresowania - prawdopodobnie nie otrzymamy nawet na nie żadnej odpowiedzi. Jeśli więc chcemy nawiązać kontakt za pomocą e - maila, należy postarać się, aby zawarta w nim treść faktycznie mogła zaciekawić i przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania klientów jest jednak rozmowa - nie telefoniczna, lecz osobista. Takie spotkania przynoszą zdecydowanie lepsze efekty, niż e - maile i rozmowy telefoniczne.