Schemat procesu odpowiadania na zastrzeżenia i wątpliwości
Obiekcje są nieodłącznym elementem sprzedaży i czymś absolutnie naturalnym. Jest szereg technik omówionych poniżej, radzenia sobie z nimi. Jednocześnie, jak pokazuje praktyka i liczne badania w obszarze sprzedaży, nawet jeśli nie znamy żadnej z technik radzenia sobie z zastrzeżeniami, możemy skutecznie sfinalizować sprzedaż.
Schemat proces sprzedaży, rozmowa handlowa schemat
Dzieje się tak wtedy, gdy wyrobiliśmy w sobie osobistą strategię, zwaną orientacją na cel.
ORIENTACJA NA CEL
Polega ona na tym, że przed spotkaniem stawiam jasno określony cel na daną wizytę handlową. Powinien on być tak sformułowany, żeby zawsze pojawiał się w nim element finalizacji sprzedaży. Jeżeli podczas spotkania z klientem pamiętamy o postawionych na daną wizytę celach i je realizujemy, to nawet jeśli pojawią się zastrzeżenia, to dzięki orientacji na cel o wiele lepiej sobie z nimi poradzimy. Dzieje się tak, ponieważ wiemy, co konkretnie mamy uzyskać po danej wizycie.
Przed wizytą
Jasno, konkretnie postawiony CEL
Po wizycie
Efektywnie zrealizowany CEL
Jednocześnie, podczas spotkania sprzedażowego warto też w sposób celowy radzić sobie z zastrzeżeniami i wątpliwościami formułowanymi przez klienta. Pomocny w tym zakresie może być poniższy schemat procesu reagowania na zastrzeżenia:
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.