Rodzaje komunikacji i ich wpływ na odbiorcę
Podstawową częścią komunikacji jest oczywiście mowa werbalna. To ogół słów, który wypowiadamy, jednak nie polega ona jedynie na zrozumieniu przez drugą osobę, ale poprzez dobór słów, charakterystyczny slang czy stosowanie dodatków lingwistycznych możemy być odbierani jako członkowie specyficznej grupy.
Znacznie bardziej rozbudowana jest mowa niewerbalna – szacuje się, że to ona odpowiada za 70% wrażenia, jakie wywieramy na rozmówcach. Mowa niewerbalna składa się z kilku podstawowych części:
- dźwięki paralingwistyczne i tonacja głosu (wokalizacja),
- gestykulacja,
- poza ciała,
- mimika,
- zachowanie dystansu lub dotyk.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co trzeba zrobić żeby bardziej wierzyć w swoje siły i kompetencje? Jak pozbyć się tremy? Jak być bardziej kreatywnym i innowacyjnym? Jak być wielozadaniowym? Zapraszamy do naszego działu szkoleń z efektywności osobistej np: szkolenie zarządzanie stresem, szkolenie komunikacja interpersonalna, szkolenie asertywność. Zapraszamy serdecznie do działu szkolenia sprzedażowe
Znajomość zasad mowy niewerbalnej warto znać: przydają się one szczególnie w sytuacjach formalnych i zawodowych. Dzięki nim możemy wyćwiczyć stałe pozy czy odpowiednią gestykulację, przez co będziemy postrzegani jako osoby bardziej profesjonalne, zaangażowane i godne zaufania.
Równocześnie umiejętności te mogą przydawać nam się każdego dnia w codziennym życiu i w niemal każdej sytuacji, w której mamy kontakt z drugim człowiekiem.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej