Dzisiejszy świat idzie bardzo szybko naprzód, wraz z rozwojem technologii wiedza zdobywana w trakcie studiów, czy na początku kariery zawodowej odchodzi do lamusa. Także w zakresie tak zwanych kompetencji miękkich, czyli tych dotyczących obszarów pozamerytorycznych, jak komunikacja, asertywność, praca w grupie itp., w ciągu ostatnich kilku lat wiele się zmieniło. Najlepiej obrazuje to postępująca automatyzacja i komputeryzacja linii produkcyjnych.
Jeżeli w związku z planowanymi ulepszeniami czy usprawnieniami masz zamiar wprowadzić w firmie nowości, które wymagać będą wiedzy, której Twoi pracownicy nie posiadają, to w Twojej gestii jest odpowiednie przeszkolenie pracownika. Dodatkowo, jeżeli jesteś otwarty na inwestowanie w swoich podwładnych i oferujesz im możliwość dodatkowych szkoleń (np. dla pracowników księgowości w zakresie zmian w prawie) może się okazać, że wydatki na nie stanowią znaczną część Twojego budżetu.
Dlatego też warto poświęcić nieco czasu i stworzyć dokument, w którym określisz częstotliwość szkoleń osób z danego działu oraz zakres tematyczny, czyli plan
szkolenia pracowników.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Realizujemy szkolenie zamknięte w małych 10 osobowych grupach z obszarów: sprzedaży, managerskiego, rozwoju osobistego. Zobacz nasze szkolenia np.:
Jeżeli ani Ty, ani zatrudniona przez Ciebie osoba do spraw zasobów ludzkich nigdy takiego planu nie tworzyła warto zainwestować w szkolenie poświęcone temu tematowi. Nie dość, że zdobędziesz tam podstawy merytoryczne i wskazówki jakie szkolenia warto, by Twój personel odbywał, to w trakcie dobrych warsztatów będziecie także tworzyć przykładowy plan szkolenia pracowników.
Dodatkowo, jeżeli jest to szkolenie organizowane przez instytucję dedykowaną Twojej branży będziesz miał pole do wymiany doświadczeń oraz znaczną szansę na to, że będziesz uczył się na przykładach sytuacji, które mogą się (nie tylko hipotetycznie) wydarzyć w Twojej firmie.
Inwestycja w szkolenia Twoich pracowników z pewnością nie zostanie odebrana jako marnotrawstwo pieniędzy, zwłaszcza jeżeli przed stworzeniem planu poznasz potrzeby swojej załogi. W dodatku wysyłanie na niektóre warsztaty może z powodzeniem służyć za motywator, czy nagrodę za dobrze wykonaną pracę.