Dlatego też warto poznać klucz do sukcesu, czyli umiejętność odpowiedniej obsługi klienta. Co się kryje pod tym określeniem? Czego warto przestrzegać? Na co uważać? Jakie korzyści nam to przyniesie? O tym właśnie powie niniejszy artykuł.
Zacznijmy zatem od tego, dlaczego też ta obsługa klienta jest tak istotna. Otóż dzisiaj nietrudno jest zauważyć, że żyjemy w świecie, w którym jako klient praktycznie wszystko mamy na wyciągnięcie ręki. Możemy kupić dowolną rzecz, praktycznie wszędzie. Logicznym jest zatem, że pójdziemy tam, gdzie nie tylko cena będzie odpowiednia, lecz także, gdzie zostaniemy mile obsłużeni. I to jest właśnie już odpowiedź na zadane wcześniej pytanie. W dobie licznej konkurencji żadna firma się nie rozwinie, jeśli nie będzie dbała o odpowiednią obsługę klienta. A zatem dbając jako pracownik o ten aspekt możemy liczyć na znaczne przywileje i szybki awans.
Na co zatem warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim spójrzmy na samych siebie i zacznijmy od rzeczy bardzo podstawowych, które dość łatwo jest zmienić. A zatem dbajmy o to, aby nasz ubiór był nienaganny. Nie chodzi oczywiście o to, żeby być w pełnym garniturze. Inaczej bowiem na pewno ubierze się fryzjerka, inaczej pracownik pracowni artystycznej a jeszcze inaczej urzędnik w biurze. Jednak generalnie, niezależnie od branży w jakiej pracujemy, aby ubrani było świeże i czyste i pasowało do miejsca pracy. Następnie - bądźmy mili. Nawet jeśli mamy gorszy dzień pamiętajmy, że w żaden sposób nie zawinił temu nasz klient. Jeśli zaś to właśnie on zachowuje się grubiańsko - my pokażmy klasę.
Dużo daje także zwykły uśmiech. Nie może on być sztuczny, wymuszony. Wielu ludzi oczekuje także chwili rozmowy, pomocy przy wyborze. Spróbujmy zadośćuczynić tej prośbie. Postawmy się na ich miejscu - czy jeśli kupujemy prezent dla żony czy dla dziecka też nie trwa to nieraz dość długo?
Następnie - nie bądźmy nachalni. To odstrasza wielu klientów. Spójrzmy także na to, jakim językiem się posługujemy, czy tutaj nie warto czegoś zmienić.
A na koniec warto wspomnieć, że istnieją dzisiaj przeróżne szkolenia z obsługi klienta. Warto czasem w nie zainwestować. Umiejętności, jakich tam nabędziemy, szybko przedłożą się nie tylko na awans i lepsze zarobki, lecz także na zadowolenie z pracy.
Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze
szkolenia menadżerskie:
i szkolenia sprzedażowe:
Zapraszamy serdecznie.