Nie ma najmniejszej wątpliwości, że jednym z najważniejszych działów w każdej firmie jest jej sekretariat. Firma zatrudniająca nawet najlepszych sprzedawców nie osiągnie sukcesu, jeżeli jej wewnętrzna organizacja będzie pozostawiała wiele do życzenia. Nie ma bowiem gorszej sytuacji, niż chaos organizacyjny, w którym dokumentacja ginie, a faktury nie są wystawiane na czas. Organizacja pracy to tylko jedno z zadań jakie stoi przed pracownikami sekretariatu. Do pozostałych obowiązków należą między innymi obsługa pracowników, a także reprezentowanie w kontaktach z klientami.
Osoby pracujące w sekretariacie często muszą mierzyć się z presją czasu. Z tego względu na tym stanowisku niezbędna jest umiejętność odpowiedniej hierarchizacji zadań. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, które z obowiązków muszą zostać wykonane natychmiast, a które można nieco odłożyć w czasie bez szkody dla bieżącej działalności firmy. Ważną rolę odgrywa także odpowiednia komunikacja - w tym zakresie pomocne mogą okazać się szkolenia interpersonalne dla biznesu, które można znaleźć w każdym większym mieście.
Szkolenie z zakresu obsługi sekretariatu powinno być obowiązkowe dla wszystkich osób planujących swoją aktywność zawodową w tym zakresie. Kluczem do sukcesu jest nieustanne podnoszenie swoich kompetencji. Wszechstronność obowiązków z jaką na co dzień spotykają się pracownicy sekretariatu niejako wymusza działania na różnych płaszczyznach. Z tego też względu program takich szkoleń jest bardzo rozbudowany i znaleźć w nim można między innymi takie elementy jak chociażby bieżąca obsługa pracy firmy, zarządzanie obiegiem dokumentów, obsługa pracowników firmy czy właściwe podejście w relacjach z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Ważnym elementem procesu szkolenia są także warsztaty nastawione na rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, które w takiej pracy są nieuniknione. Dobre przygotowanie do pełnienia obowiązków ograniczy stres w pracy, a przez to przełoży się na jeszcze większą efektywność, za którą będą stały zyski przedsiębiorstwa.