Sprzedaż internetowa, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność, umożliwia komunikację z potencjalnym klientem w całkowicie odmienny sposób niż to ma miejsce w sprzedaży tradycyjnej, opartej o kontakty face – to – face. Nic więc dziwnego, że skuteczne zawieranie transakcji w świecie wirtualnym wymaga odmiennych technik.
Sprzedaż w Internecie opiera się w głównej mierze o system rekomendacji i ocen. Klient chętniej kupi produkt, który zdecydowało się już nabyć kilka innych osób.
Z tego względu korzystnie jest podać licznik zawartych transakcji, który dla odwiedzających witrynę będzie informacją o atrakcyjności produktu.
Ponadto utworzenie dodatkowej zakładki z ocenami dotychczasowych nabywców, pozytywnie wpływa na częstotliwość kolejnych zakupów, zgodnie z mechanizmem społecznego dowodu słuszności, jaki opisywał Cialdini w popularnej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. M. in. z tego względu wiele sklepów, działających w Internecie posiada mechanizm, wyszukujący poprzez algorytm, dodatkowe produkty, którymi byli także zainteresowani dotychczasowi klienci.
Inną bardzo popularną metodą, wspierającą sprzedaż w Internecie jest tzw cross-selling.
Polega ona na proponowaniu klientowi zakupu dodatkowych produktów, silnie powiązanych z tym, który został umieszczony przez niego w koszyku.
Może być to propozycja zakupu kasku dla poszukującego roweru, czy też butów dla kupującego spodnie. Klient może więc nabyć jeszcze jeden produkt, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, związanych z wysyłką, co stanowi dla niego niewątpliwą korzyść.
Dla sklepu internetowego oznacza to zwiększenie zysków, bez konieczności dodatkowych starań w kierunku pozyskania nowych klientów.
Metodą równie często wykorzystywaną jest up-selling, czyli proponowanie klientowi zainteresowanemu danym produktem, jego droższego odpowiednika. Choć skuteczność tej metody może dziwić, to jednak wpływa ona na zwiększoną sprzedaż, ponieważ wraz z wyższą ceną klient zyskuje m. in. dłuższy okres gwarancyjny i lepszy jakościowo produkt.
Internet posiada także niewątpliwą zaletę śledzenia wyszukiwań użytkownika. Dzięki temu sklepy działające w świecie wirtualnym zyskują cenne informacje na temat preferencji i stylu życia klientów, co pozwala profilować wyświetlane produkty na stronie głównej sklepu.
W ten sposób osoba przeglądająca oferty wakacyjne, ze zdziwieniem odkrywa, że wchodząc na stronę sklepu internetowego od razu widzi wyświetlające się: walizki, kostiumy kąpielowe, czy parawany.
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie – m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie – m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił.
Statystyka
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.