Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy?
Nie da się ukryć, że w przypadku każdej firmy, niezależnie tak naprawdę od profilu jej działalności, to właśnie pracownicy stanowią podstawę i motor napędowy do jej funkcjonowania. Dlatego też bardzo często jest tak, że im bardziej pracownicy są zmotywowaniu, tym szanse przedsiębiorstwa na wygenerowanie większych zysków w znaczący sposób wzrastają.

Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy?
Nie da się ukryć, że w przypadku każdej firmy, niezależnie tak naprawdę od profilu jej działalności, to właśnie pracownicy stanowią podstawę i motor napędowy do jej funkcjonowania. Dlatego też bardzo często jest tak, że im bardziej pracownicy są zmotywowaniu, tym szanse przedsiębiorstwa na wygenerowanie większych zysków w znaczący sposób wzrastają.
Jednak aby firma mogła zrealizować jak najwięcej zamówień, starając się przy tym możliwiej jak najbardziej sprostać oczekiwaniom klientów, przy jednoczesnym usprawnianiu funkcjonowania i pracy każdego z działów w przedsiębiorstwie, absolutnie niezbędna jest prawidłowa komunikacja, bez której osiągnięcie sukcesów nie tyle jest znacznie trudniejsze, o ile w zdecydowanej wi, większości przypadków nawet i niemożliwe do osiągnięcia.
Wewnętrzna komunikacja w przedsiębiorstwie niemal zawsze ma ogromny wpływ na to, czy dana organizacja osiągnie sukces czy może poniesie klęskę w biznesie.
Jak się okazuje w praktyce, najważniejszym zadaniem wewnętrznej komunikacji, jest zadbanie o to, aby pracownicy oraz wszystkie inne osoby związane z firmą otrzymały właściwe i rzetelne informacje w odpowiednim czasie.
Takie działanie będzie miało nie tylko ogromny wpływ na funkcjonowanie i kondycję firmy, ale również na budowanie jej pozytywnego wizerunku na rynku, co może mieć wpływ na ilość zleceń, do których przedsiębiorstwo ma szanse przystąpić i wykazać się swoimi umiejętnościami.
Osoby odpowiedzialne za działanie przedsiębiorstwa doskonale powinny zdawać sobie sprawę z tego, jak ogromne znaczenie ma prawidłowa komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy na efektywność działania i biznesowe sukcesy przypadające w udziale danej jednostce organizacyjnej.
Dla właściwej wewnętrznej komunikacji w miejscu pracy unikać należy przede wszystkim szkodliwych i zgubnych plotek, w stosunku do innych pracowników organizacji. Niezbędne jest także informowanie osób zainteresowanych o wydarzeniach, ważnych projektach i zmianach jeszcze przed ich wdrożeniem, przekazywane przez osoby zajmujące się rozdzielaniem zadań pomiędzy poszczególnymi pracownikami.
Dobra komunikacja zakłada, że każdy w odpowiednim momencie powinien dowiedzieć się o tym, jakie zadania stoją przed nim do wykonania.
Co ważne, musi skupiać się na sobie i na swoich celach, a nie na zadaniach powierzonych innym osobom, których cele działania w żaden sposób nie są z nim powiązane.
Dobra komunikacja wewnętrzna charakteryzuje się także tym, że w odpowiednim momencie każdy z pracowników ma szansę na otrzymanie krótkiej, ale treściwej odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Dobra komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie może mieć bardzo duży wpływ na to, czy dany pracownik traktuje swoją pracę jako przykry obowiązek czy ciekawe doświadczenie. W pierwszym przypadku nie jest on odpowiednio zmotywowany do działania, przez co komunikacja z nim w pewnych kwestiach może być nieco utrudniona, przede wszystkim dlatego, że niezbyt zależy mu na właściwym dopełnianiu zawodowych obowiązków.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta - profesjonalna obsługa klienta jest kluczowa w budowaniu wizerunku urzędu. Oczekiwania klientów urzędu znacznie wzrosły, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie pracowników urzędu by prawidłowo obsługiwali klientów. Na szkoleniu uczestnicy pogłębią zwoją wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji trudnych, oraz zostaną gruntownie przygotowani do profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie.
Mogą Cię również zainteresować: mobbing szkolenie, szkolenia dla administracji publicznej.
Tu dobrym wyjściem z sytuacji traktowania życia zawodowego jako koniecznego obowiązku może być udzielanie pracownikowi za jego efektywną prace dodatkowych bonifikat, nie koniecznie w postaci pieniężnej (mogą być do np. atrakcyjne zakupowe rabaty, , wejściówki na koncert, karnety na basen bądź na siłownię i wiele innych, tu możliwości jest naprawdę mnóstwo).
Bardzo ciekawymi elementami, w mniejszym czy większym stopniu wspomagającymi poprawę wewnętrznej komunikacji mogą być między innymi:
- specjalne mailingi wysyłane do pracowników o pozytywnym wydźwięku, motywujące ich do działania i zachęcające do podjęcia wyższego wysiłku zawodowego,
- pracownicze wortale,
- specjalna skrzynka pomysłów i uwag, do których anonimowo swoje wypowiedzi wrzucić może każdy z pracowników, jeśli tylko będzie miał w danym momencie taką potrzebę,
- specjalne spotkania z pracownikami (indywidualne lub organizowane grupowo),
- imprezy firmowe/ wyjazdy organizacyjne,
- konkury dla pracowników z atrakcyjnymi dla nich nagrodami (warto dodać, że nie zawsze muszą być to nagrody pieniężne).
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej