Komunikacja werbalna w obsłudze klienta

Skuteczna komunikacja werbalna nie polega wyłącznie na wyraźnym i zwięzłym wysławianiu się. Chodzi w niej również o to, żeby informacje docierały do odbiorcy i żeby on je rozumiał.

Shirley Payne

Gamma - Komunikacja werbalna w obsłudze klienta

Formy komunikacji werbalnej


Komunikacja werbalna w obsłudze klienta

Język jest Twoim głównym narzędziem w obsłudze klienta przez telefon. Dbałość
o stosowanie odpowiednich zwrotów może się bezpośrednio przełożyć na zadowolenie klienta podczas rozmowy. To, co powiesz, w jaki sposób i w jakiej formie, wpływa na przyszłość Twoich relacji biznesowych z klientem.

Kanał komunikacyjny, działający na zasadzie Odbiorca − Nadawca polega nie tylko na mówieniu, ale również i na aktywnym słuchaniu. Aby być odpowiednim i rzetelnym partnerem w relacji z klientem, musisz być aktywny podczas prowadzenia rozmowy.

Aktywne słuchanie połączone z niektórymi elementami efektywnej komunikacji werbalnej takiej jak, np. język korzyści czy zasady komunikacji werbalnej, skutkuje efektywną i produktywną współpracą.


Zasady komunikowania werbalnego/zasady wzbudzania sympatii u innych ludzi:

  • szczerze interesuj się innymi ludźmi,
  • uśmiechaj się,
  • pamiętaj, że czyjeś nazwisko to najważniejszy dla zainteresowanego dźwięk w danym języku,
  • bądź dobrym słuchaczem, pozwól mówić innym o samych sobie,
  • mów o tym, co interesuje twojego rozmówcę,
  • zasugeruj swojemu rozmówcy, że masz świadomość jego znaczenia i róbcie to szczerze.


JĘZYK KORZYŚCI
Język korzyści to przede wszystkim słowa, zwroty i wyrażenia pomocne w budowaniu mocnych i pozytywnych relacji z klientami. Aby przekonać klienta do określonego działania, najlepiej jest wskazać mu korzyści, które z tego będzie miał. Ludzie lubią słyszeć coś o sobie, co odnosi się do ich potrzeb, z czego będą mieli zysk. Poniżej prezentujemy listę zwrotów przydatnych w trakcie rozmowy z klientem. Wybierz wyrażenia adekwatne do charakteru Twojej pracy.

  • Dla Pana/Pani wygody
  • Zaoszczędzi Pan/Pani …
  • Zapewni Panu/Pani…
  • Ja zapewniam, że
  • Wystarczy tylko, że…
  • Dla bezpieczeństwa
  • To sam/a Pan/Pani decyduje
  • Proszę zauważyć
  • Proszę wziąć pod uwagę
  • Korzystniej, Lepiej, Taniej
  • Przyzna Pan/Pani rację
  • W trosce o
  • Zyska Pan/Pani
  • Umożliwi to
  • Daje to
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jestem przekonany
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan/Pani
  • Zagwarantuje
  • Ułatwi
  • Dziękuję za zaufanie
  • Cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności
  • Zapraszam serdecznie
  • Inwestycja
  • Radzimy wybrać
  • W trosce o…

 

Zobacz szkolenie z komunikacji i szkolenie zarządzanie czasem oraz inne, nasze szkolenia interpersonalne np szkolenie kreatywność. Gamma - firma szkoleniowa roku. Warto nas wybrać!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza