Jak zarządzać w zespole scrumowym?
Czy zarządzanie ludźmi i projektem jest łatwe? Gdyby tak było, pewnie na polskim rynku pracy nie byłoby takiego zapotrzebowania na kierowników projektu, z jakim się obecnie spotykamy. Tymczasem, zarządzanie projektami w wielu obszarach nie jest łatwe, stąd i wynagrodzenia szybują w górę.
Jednak, są też takie metodyki, które sprawiają, że projektem można zarządzać wyjątkowo skutecznie. Nauczyć się ich możemy m.in. podczas project management szkolenia. Wbrew pozorom, nie są to standardowe praktyki, gdzie zwykle nad kierownikiem projektu czuwa kolejny kierownik, a nad nim kolejny...
Okazuje się, że już od jakiegoś czasu metodyka Agile przyjmuje się coraz lepiej w różnego rodzaju projektach. Zwłaszcza, kiedy idzie w parze z tak zwanym frameworkiem Scrum. Czy Agile jest metodyką, która świetnie wpasuje się do zespołu w Twojej firmie? Agile Project Management szkolenie doskonale tłumaczy, czym jest i czym nie jest Agile, jakie są podstawowe założenia i jak wdrożyć Agile do Twojego zespołu.
Agile PM Foundation oprócz podstaw Agile wspomina o frameworkach, które mogą zostać z Agile zastosowane, przedstawia role, jakie zajmować mogą członkowie w zespole. Generalnie ten typ zarządzania różni się od standardowego tym, że w zespole wszyscy są tak samo odpowiedzialni za powodzenie projektu - nie ma jednej osoby wyznaczonej do zarządzania projektem - wszyscy są zobowiązani do dołożenia wszelkich starań, aby projekt zakończył się sukcesem.
W Scrumie zakłada się istnieje trzech roli, przy czym do dwóch z nich przypisuje się tylko jednego członka zespołu - do roli Scrum Mastera oraz Product Ownera. Oprócz tego, są tutaj również Scrum Developerzy, zajmujący się przede wszystkim wykonywaniem projektu.
Szkolenia Agile od dawna cieszą się powodzeniem, ponieważ pomagają zrozumieć, w jaki sposób należy zarządzać w zespole scrumowym poprzez obszerną definicję każdej z ról osób w zespole. Każdy członek zespołu scrumowego, wykonując przydzielone obowiązki w znając swoją rolę, przyczynia się do osiągnięcia sukcesu projektowego i dostarczenia klientowi tego, czego klient chce.