Jak zapobiegać konfliktom w pracy?
Już Kodeks Pracy nakłada na pracodawcę ochronę pracowników, przed jakąkolwiek formą nękania, czy też dyskryminacji. Absolutnie zabroniony jest mobbing. W razie jego udowodnienia można nałożyć na mobbingującego szereg kar finansowych, jak i go zwolnić. Równie ważne są relacje jakie panują między pracownikami. Tutaj również pracodawca ma za zadanie dopilnować, aby były one poprawne i pełne szacunku, co nie oznacza koleżeństwa.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.Aby nie dochodziło do konfliktów należy zadbać o równy podział obowiązków. Zapewnić także wsparcie w miarę możliwość oraz pomoc w problemach. Praca musi odbywać się w poszanowaniu stanowiska pracy, zatem koniecznie należy utrzymać porządek. Także przestrzeganie np. zakazu palenia jest bardzo istotne. Wszelka krytyka powinna być powiedziana “oko w oko”. Nie należy krytykować przed całym zespołem, tak jak nie można zgadzać się na wszelkie formy pomówień niezależnie czy to względem przełożonych, czy też współpracowników.
Jak zarządzać konfliktem?
Zarządzanie konfliktem powinno odbyć się już na początkowym etapie. Nie może dojść do jakichkolwiek ostrych utarczek słownych, czy też inwektyw. Ważną rolę pełni tutaj przełożony, bądź profesjonalny mediator. Jeżeli już dojdzie do konfliktu należy przeprowadzić dochodzenia, a następnie powołać komisje w celu ustalenia winowajcy. Karą za rozpoczęcie konfliktu może być nagana, a także zwolnieni dyscyplinarne. Jednak tutaj trzeba pamiętać, że brak sympatii nie jest powodem do zwolnienia.
Warto zatem wybrać się na szkolenia, gdzie zdobędzie się fachową wiedzę z zarządzania konfliktami, jak i zapobiegania nim.
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej