Jak zacząć pracę ze scrumem?
Często przestawienie się z jednej metodologii zarządzania na drugą nie jest łatwym zadaniem. Różnorodność metodologii zarządzania na rynku umożliwia dopasowanie w zależności od potrzeb projektu oraz celi, które projekt ma zrealizować, jak również długości trwania projektu.
Szkolenie product owner jest pierwszym krokiem do pomyślnego wdrożenia scrumowego podejścia do zarządzania projektem. Szkolenie product owner powinna przejść jedna osoba, a jej zadaniem będzie przede wszystkim przyjęcie odpowiedzialności za produkt - wynik końcowy projektu.
Na drodze komunikacji z klientem product owner powinien zebrać wymagania i przedstawić je zespołowi. Tu z kolei nie obędzie się bez szkolenia scrum developer - które powinni przejść pozostali członkowie zespołu, dzięki czemu poznają główne założenia tej metodologii i dowiedzą się, jakie tak zwane "miękkie umiejętności" przydadzą się w pracy w tym systemie.
Szkolenia scrum developer przydają się zarówno tym developerom, którzy już wcześniej mieli doświadczenie w pracy ze scrumem, jak i nowicjuszom - w każdej firmie system ten może być nieco inaczej zaadaptowany w zależności od zróżnicowanych umiejętności członków zespołu czy wymagań klientów.
Dla przykładu, podczas kiedy jedne firmy stawiają na krótkie spotkania podsumowujące pracę każdego dnia przed rozpoczęciem dnia pracy lub po jego zakończeniu, inne - mogą postanowić o potrzebie korzystania z takich spotkań co dwa lub trzy dni.
Szkolenia scrum master z kolei przydatne są tej osobie, która w zespole przyjmie na siebie rolę odpowiedzialnego za usuwanie wszelkich przeszkód w projekcie oraz poprawne wdrażanie tej metodologii w zespole.
Choć przejście z jednej metody zarządzania projektami informatycznymi nie jest najłatwiejsze, to dzięki szkoleniom proces i okres przejściowy stają się łatwiejsze dla wszystkich pracowników do wdrożenia i "przestawienia się", a ponadto przyczyniają się do szybszego realizowania określonych w czasie celów projektowych.
Przejście takiego agile szkolenia sprawi, że każdy przyjmujący swoje role wie, co należy do jego obowiązków i jak wywiązywać się z nich w najlepszy możliwy sposób.