Zysk. To hasło klucz pojawiające się w każdej niemal rozmowie osób zarządzających przedsiębiorstwami.
Jak go utrzymać na obecnym poziomie, co zrobić, by nie obniżył się, jakie działania mogą go tylko zwiększyć. W tej pogoni i próbach znalezienia najlepszego rozwiązania znika gdzieś pamięć o tym, że zysk jest zasługą nie tyle samego właściciela, co pracowników, którzy przez cały czas starają się wypełnić plany sprzedażowe, zrealizować założone cele i tym samym pracują na sukces całej firmy. To oni także rozpoznają rynek, dowiadują się, jakie plany ma konkurencja, nawiązują
relacje z klientami, dostawcami itp.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.
Zobacz też:
Gdzieś w całym tym zamieszaniu i pędzie do kasy zapomina się, że na sukces firmy i jej właściciela pracuje całą masa osób, którym należy się uznanie. O ile w małych firmach, gdzie struktura nie jest zbyt mocno zhierarchizowana ten problem jest dość marginalny, o tyle w dużych firmach szeregowy pracownik gdzieś ginie w systemie.
To, czy będzie czuł się dobrze zmotywowany do pracy i doceniony będzie w dużej mierze zależało od tego jakie podejście do pracy z zespołem ma bezpośredni przełożony – kierownik, menadżer, czy lider grupy (nazwa w tym przypadku nie jest ważna).
Jak skutecznie zarządzać zespołem pracowników nie jest wiedzą, którą da się posiąść tylko poprzez uczestnictwo w szkoleniach czy warsztatach, chociaż niewątpliwie dają one podstawy teoretyczne dotyczące prawa pracy, podstaw psychologii jednostki czy grupy oraz niektórych teorii socjologicznych, które pozwolą na dalsze doskonalenie się w tym zakresie.
Aby dobrze zarządzać swoją grupą należy przede wszystkim ją poznać. I nie oznacza to, że każdego z pracowników trzeba znać na stopie prywatnej – chodzi o to, by wiedzieć jaką odgrywa on rolę w zespole, co go do pracy motywuje, a co mu w niej ewidentnie przeszkadza.
Mając podstawy teoretyczne dobry lider czy menadżer, wkładając odpowiednio dużo wysiłku ze swojej strony, będzie w stanie na tyle zespół poznać, by bez większych problemów zwiększać ich efektywność.