Jak radzić sobie z brakiem komunikacji w firmie?
Brak skutecznej komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa to niewątpliwie bardzo istotny problem. Komunikacja w firmie występuje na dwóch płaszczyznach. Można wyróżnić komunikację poziomą oraz komunikację pionową.

Jak radzić sobie z brakiem komunikacji w firmie?
Brak skutecznej komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa to niewątpliwie bardzo istotny problem. Komunikacja w firmie występuje na dwóch płaszczyznach. Można wyróżnić komunikację poziomą oraz komunikację pionową. Pozioma jest wówczas jak komunikat przesyłają sobie osoby zatrudnione na podobnych stanowiskach, natomiast komunikacja pionowa zachodzi pomiędzy pracownikiem a pracodawcą.
Identyfikacja problemu
Żadnemu kryzysowi nie da się zaradzić, jeżeli nie zostanie on wcześniej wykryty. Podobnie jest z zaburzeniami komunikacyjnymi wewnątrz przedsiębiorstwa. Z pozoru może się wydawać, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, jednak z jakiś powodów projekt za projektem okazuje się porażką.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym i rozwojem managerów. Mamy również dedykowany dział: szkolenia administracja ze szkoleniami dla sektora publicznego. Zobacz dział: szkolenia sprzedażowe
W pierwszej chwili można się spodziewać, że wynika to z braku kompetencji poszczególnych członków zespołu. Jednak po głębszej analizie można dojść do wniosku, że osoby te posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności by doskonale realizować zadania wyznaczone w projekcie, a dotychczasowe problemy wynikają z braku efektywnej komunikacji wewnątrz zespołu.
Co zrobić aby komunikacja była efektywna?
W firmie warto przede wszystkim postawić na otwartą komunikację. Wszystkie osoby biorące udział w procesie komunikacji muszą wiedzieć jak to robić. Warto zorganizować specjalistyczne szkolenie dla pracowników, ponieważ wiele osób ma problem ze skuteczną komunikacją interpersonalną.
Szkolenie komunikacja wewnętrzna w firmie to świetny sposób na to aby pracownicy lepiej się poznali oraz nabyli umiejętności, które przydadzą się im w codziennej pracy. Takie szkolenie może mieć charakter zamknięty, wówczas cały jego program zostanie dostosowany do potrzeb konkretnego zakładu pracy.
Szkolenie z komunikacji w zespole przynosi bardzo dobre efekty. Pracownicy uczą się jak prawidłowo należy formułować komunikat aby był on odebrany zgodnie z intencją nadawcy oraz co zrobić by niwelować pojawiające się szumy komunikacyjne. Otwarta komunikacja to droga do sukcesu w realizacji każdego projektu, niezależnie od jego rozmiarów.
Innowacyjność i kreatywność
Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Zapraszamy na…Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej