Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?

Słowa, gest – to wszystko składa się na całokształt przekazu. Komunikacja zachodzi nieustannie – czy to w domu czy też w pracy, przekazujemy informacje innym osobom. Komunikacje można podzielić na werbalną oraz niewerbalną.

Gamma - Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?


Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?

Słowa, gest - to wszystko składa się na całokształt przekazu. Komunikacja zachodzi nieustannie - czy to w domu czy też w pracy, przekazujemy informacje innym osobom. Komunikacje można podzielić na werbalną oraz niewerbalną.

Zarówno jedna jak i druga ma ogromne znaczenie dla prawidłowego odbioru wysłanego komunikatu. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w życiu zawodowym, gdzie od poprawnego zrozumienia przekazywanych informacji może zależeć powodzenie realizowanego projektu.

Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?

Komunikacja wewnątrz przedsiębiorstwa powinna być przede wszystkim skuteczna, czyli przekazywany komunikat musi być odpowiednio zrozumiany przez odbiorcę. Aby to było możliwe należy zadbać o kilka kwestii.

Istotna jest zarówno spójność przekazu niewerbalnego z werbalnym jak i to, aby starać się przekazać informacje w maksymalnie prosty sposób. Wszelkie szumy komunikacyjne mogą spowodować, że komunikat zostanie odebrany w sposób nieprawidłowy, a to najprostsza droga do zaistnienia sytuacji konfliktowych.

Szkolenie komunikacja wewnętrzna w firmie

Szkolenia organizowane dla pracowników przynoszą wymierne efekty, o czym przekonała się już niejedna firma. Ilość ofert szkoleniowych dostępnych na rynku jest efektem zapotrzebowania jakie zgłaszają firmy. Jeżeli chodzi o kształtowanie umiejętności miękkich wśród pracowników, to szkolenie z komunikacji w zespole jest jedną z najczęściej wybieranych ofert. Czego można się dowiedzieć podczas takiego szkolenia?

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gamma firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym i rozwojem managerów. Mamy również dedykowany dział: szkolenia administracja ze szkoleniami dla sektora publicznego. Zobacz dział: szkolenia sprzedażowe

Główny nacisk położony jest na bezpośredni rozwój umiejętności komunikacyjnych pracowników, jednak nie da się tego osiągnąć bez odrobiny teorii. Uczestnicy szkolenia muszą najpierw poznać podstawowe pojęcia takie jak komunikat, odbiorca, nadawca czy szumy komunikacyjne.

Następnie podczas ćwiczeń praktycznych uczą się prawidłowego prowadzenia komunikacji zarówno tej pionowej jak i poziomej. Umiejętności zdobyte podczas szkolenia wykorzystywane są na co dzień nie tylko w sytuacjach zawodowych ale także i tych całkowicie prywatnych.
 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza