Jak i dlaczego warto trenować bycie asertywnym?
Asertywność jest cechą, która pozwala na posiadanie i wyrażanie własnego zdania. W dzisiejszym świecie jest to niezwykle ważna i pożądana cecha charakteru: przydaje się podczas kontaktów na szczeblu prywatnym, ale również w trakcie pracy z klientem. Wiele osób jednak myli asertywność i kłótliwość – a ta druga może znacząco uprzykrzyć nam życie i stworzyć wizerunek osoby agresywnej i nieprofesjonalnej.
Asertywność jest połączeniem kilku różnych cech osobowości. To z jednej strony stanowczość, z drugiej zaś empatia i umiejętność przyznania się do błędów. Osoba asertywna potrafi bronić swojego zdania, równocześnie nie angażuje się w bezsensowne kłótnie i przepychanki słowne. Potrafi również zauważyć, że jest w błędzie oraz przyznać rację drugiej stronie konfliktu: to ważna cecha, która odróżnia asertywność od ślepego uporu.
W sytuacjach biznesowych bycie asertywnym przydaje się przede wszystkim w przypadku rozmów z konfliktowym, trudnym i upartym klientem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.- Taktyka zdartej płyty. Jest to stanowcze i ciągłe powtarzanie tych samych argumentów. Pozwala to na zachowanie asertywności w przypadku bardzo trudnych klientów, których tylko czekają by rozpocząć kłótnie. W tej taktyce liczy się przede wszystkim spokój i opanowanie.
- Taktyka szacunku. Wyrażenie szacunku dla argumentów drugiej strony konfliktu, przy zachowaniu własnego zdania, jest bardzo dobrym posunięciem i przejawem asertywności. Tak potraktowany klient raczej nie będzie chciał kontynuować prób rozpoczęcia kłótni.
Wiedza ta sprawdzi się nie tylko u osób, które na co dzień borykają się z trudnymi sytuacjami w pracy, ale również każdemu, kto poszukuje przepisu na bycie asertywnym w życiu osobistym.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej