Gesty w komunikacji
Jest wiele czynników, które powodują, że odczuwamy do kogoś sympatię. Tym, który jest generowany przez ludzką podświadomość jest komunikacja niewerbalna, a w szczególności gesty, które wykonuje nasz rozmówca.

Jest wiele czynników, które powodują, że odczuwamy do kogoś sympatię. Tym, który jest generowany przez ludzką podświadomość jest komunikacja niewerbalna, a w szczególności gesty, które wykonuje nasz rozmówca.
Wiele emocji zdradza twarz, a także różne gesty z nią związane:
- Dotykanie ust może oznaczać chęć ukrycia czegoś.
- Dotykanie nosa jest powiązane z kłamstwem (bajka o Pinokio ma w sobie ziarnko prawdy). Udowodniono bowiem, że uwalnia się katecholamina, która powoduje opuchnięcie tkanek wewnątrz nosa i podrażnienia, które wymagają od kłamcy podrapania się po nosie.
- Wkładanie palca bądź np. ołówka czy długopisu do ust oznacza niepewność.
- Zakładanie włosów za ucho to również niepewność, strach.
- Przechylenie głowy w prawą stronę oznacza najczęściej słuchanie z zaciekawieniem.
- Uniesienie brwi jest najczęściej interpretowane jako zdziwienie.
Kolejnym elementem jest ułożenie ramion. Dla niektórych osób stanie ze skrzyżowanymi na piersiach rękami jest po prostu wygodne, jednak to również jest gest, który przez drugą stronę może być różnie interpretowany, zazwyczaj negatywnie. Stoimy w ten sposób, jeżeli się nie zgadzamy z rozmówcą lub jesteśmy do niego wrogo nastawieni, może również wyrażać niepewność – osłaniamy się rękami przed drugim człowiekiem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.Z kolei skrzyżowanie rąk za plecami jest pozycją, która pokazuje brak strachu. W sytuacjach oficjalnych nie powinniśmy trzymać rąk w kieszeniach, ponieważ wyraża to stosunek lekceważący względem innego człowieka.
Czy powinno się gestykulować podczas przemówień?
Specjaliści od komunikacji niewerbalnej skłaniają się ku temu, że jednak należy gestykulować podczas wystąpień. Jeżeli do dyspozycji mamy pulpit – nie ma problemu, ponieważ przez większość czasu można opierać na nim dłonie, a tylko w przypadku chęci podkreślenia czegoś, użyć rąk. Jednak w większości przypadków takiego udogodnienia nie będzie i wówczas najlepiej trzymać złączone dłonie przed sobą, w pozycji wyjściowej, by wraz z rozwijaniem myśli pomagać sobie rękami.
Umiejętność gestykulacji jest niezwykle przydatna w kontaktach biznesowych i warto zapisać się na szkolenia, podczas których nauczymy się, jak nad nimi panować.
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej