Fazy rozmowy telefonicznej. Podstawy i przygotowanie
Klientowi dzwoniącemu do firmy przede wszystkim zależy na szybkim i skutecznym załatwieniu swojej sprawy.

Podawanie klientowi swojego nazwiska i numeru telefonu
Odbierając telefon, należy podać klientowi nazwę firmy, do której się dodzwonił i nazwisko osoby, z którą rozmawia.
- Firma „Emeritum” Patrycja Nowak, dzień dobry…;
- Dzień dobry, firma „Emeritum”, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?
Jeżeli klient został do nas przełączony z innego działu, również należy się przedstawić, poinformować, z jakim działem został połączony:
- Dział reklamacji, Patrycja Nowak, dzień dobry…;
- Dzień dobry, dział reklamacji, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?
Na zakończenie rozmowy – jeśli kontakt będzie w przyszłości ponawiany − warto podać numer bezpośredniego telefonu oraz przypomnieć imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiał. Ułatwi to klientowi poruszanie się w obrębie firmy i docieranie do właściwego rozmówcy.
I Faza: Przed rozmową – przygotowanie:
- Przygotuj się szczególnie dobrze do rozmowy, którą masz odbyć. Pamiętaj, że masz do dyspozycji tylko swój głos − ani gestykulacja, ani kontakt wzrokowy, ani prospekty, itp. nie wchodzą w grę. Również czas, który masz do dyspozycji, jest z reguły bardziej ograniczony niż w trakcie rozmowy twarzą w twarz.
- Wybierz jak najlepszą porę na telefon − czas krótko po rozpoczęciu pracy, jak również krótko przed jej końcem, nie jest najlepszy do prowadzenia rozmów i podejmowania decyzji przez klientów. Na podstawie własnej praktyki spróbuj wybierać najbardziej dogodne terminy telefonowania.
- Uśmiechnij się, zanim złapiesz za słuchawkę − tylko pogodny człowiek może w efekcie odnieść duże sukcesy w sprzedaży.
Jak skutecznie rozmawiać przez telefon? Jakich technik można użyć? Sprawdź listę szkoleń oferowaną przez Gammę i zobacz działy: szkolenie otwarte, szkolenie zamknięte, szkolenie rozwój osobisty. Zapraszamy.
Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej