Mówi się, że czas to pieniądz. W zasadzie to powiedzenie jest prawdziwe, szczególnie zaś jeśli chodzi o pracę w firmie. Bowiem w przedsiębiorstwie czy w firmie każda minuta, podczas której pracownicy nie pracują, siłą rzeczy generuje straty. Jednak nie chodzi przecież o to, aby zagonić pracowników do bezsensownej, chaotycznej pracy tak, aby robili cokolwiek. Otóż klucz to sukcesu firmy kryje się w efektywnym zarządzaniu czasem. O co tu chodzi?
Czym jest efektywne zarządzanie czasem?
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Mamy zadanie do wykonania - przykładowo niech to będzie zrobienie obiadu. Jedna osoba szybko sprawdzi, co trzeba kupić, wyjdzie po zakupy, wróci i przygotuje obiad. Całość zajmie jej może z dwie godziny. Druga osoba zaś niedokładnie sprawdzi, co trzeba kupić, będzie musiała iść dwa razy na zakupy, potem jeszcze w odwrotnej kolejności doda składniki do obiadu, wobec czego będzie trzeba przygotowywać wszystko od początku. Tej osobie przygotowanie obiadu zajmie 5 godzin i dodatkowo będzie ona bardzo zmęczona.
Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że druga osoba więcej pracowała... w zasadzie co z tego, jak rezultat jest ten sam, a pierwszym przypadku zajęło to mniej czasu i sił?
Korzyści z efektywnego zarządzania czasem
Powyższy przykład ilustruje właśnie efektywne i nieefektywne zarządzanie. Jak zatem widać, efektywne zarządzanie czasem powoduje, że pracownicy tę samą pracę wykonują znacznie szybciej, nie męcząc się przy tym bardzo. Tego samego dnia można zatem zrobić kilka razy więcej, co przełoży się na szybki wzrost pozycji firmy na rynku.
Jak efektywnie zarządzać czasem?
Sposobów technik jest tutaj naprawdę wiele. Warto jednak podkreślić, że czytając o nich, trudno nam będzie je samemu dobrze zrozumieć. Zdecydowanie lepiej jest pójść na specjalistyczne szkolenie, na którym nauczą nas wszystkiego, co będzie konieczne do pracy w danej firmie. Tam fachowcy od zarządzania czasem pokażą nam te techniki, które najlepiej się sprawdzają, nauczą także się nimi posługiwać itd.