Twoi pracownicy wyrażają chęci do rozwoju i co chwila składają wnioski o szkolenia, a zdecydowana większość dotyczy samorozwoju? A może któryś z obszarów zaliczanych do kompetencji miękkich zdecydowanie kuleje i doszedłeś do wniosku, że pora coś z tym zrobić?
Zastanów się w takim razie nad stworzeniem w swojej firmie działu odpowiedzialnego za przeprowadzanie szkoleń. Jeżeli dobrze zbudujesz zespół możesz na tym realnie zyskać (ceny szkoleń są dość znaczne, a nie wszystkie koszty na nie poniesione można ująć w kosztach uzyskania przychodu).
Dział kadr – szkolenia sprawdzi się zwłaszcza jeżeli Twoi pracownicy wykazują chęci do rozwoju w obszarze kompetencji miękkich, czyli np. komunikacji, rozwoju osobistego, radzenia sobie ze stresem, czy też rozwiązywaniu konfliktów. Lista kompetencji miękkich, które u pracowników warto rozwijać jest stosunkowo długa, ale dobrze przygotowany trener jest w stanie przeprowadzić dobre jakościowo szkolenia na każdy z tych tematów.
Jeżeli zdecydujesz się na zatrudnienie więcej niż jednego pracownika, którego zadaniem będzie przeprowadzanie szkoleń, pamiętaj, że powinni oni tworzyć zgrany zespół, wzajemnie uzupełniać się kompetencjami i umiejętnościami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.
Przeważnie są to osoby z wykształceniem socjologicznym, czy psychologicznym, ale nie jest to warunek konieczny. Niezwykle istotne za to jest, by potrafili oni szkolenia prowadzić dla różnych grup odbiorców – zarówno osób pracujących fizycznie jak i kierowników, menadżerów, czy dyrektorów.
Nieco inaczej wygląda sprawa z kompetencjami twardymi, mierzalnymi – tu głównie szkolący się uzyskują wiedzę typowo merytoryczną. Wydaje się dość jasne, że zatrudnienie eksperta w temacie, w dodatku z przygotowaniem trenerskim po to, by z jego wiedzy korzystać kilka razy w roku jest nieekonomiczne, w dodatku, jeżeli możliwy jest do udokumentowania łańcuch przyczynowo - skutkowy szkolenie – korzyść pracodawcy, a szkolenia typowo merytoryczne w zdecydowanej większości do tej grupy się zaliczają, można o ich koszty pomniejszyć należny podatek.