Czym zajmuje się project menager?
Coraz częściej możemy słyszeć o menedżerze projektu – szczególnie w dużych firmach oraz międzynarodowych korporacjach, to stanowisko jest niezwykle cenione i potrzebne. Jednak wielu z nas nie wie czym zajmuje się “project meneger” oraz jak można dojść do tego stanowiska.

Coraz częściej możemy słyszeć o menedżerze projektu – szczególnie w dużych firmach oraz międzynarodowych korporacjach, to stanowisko jest niezwykle cenione i potrzebne. Jednak wielu z nas nie wie czym zajmuje się “project menager” oraz jak można dojść do tego stanowiska.
Menedżer projektu to osoba, która odpowiedzialna jest za kompleksową obsługę projektu. Osoba ta ma więc wiele zadań, począwszy od budowy zespołu, który będzie zajmować się konkretnym projektem, poprzez koordynację procesu jego wdrażania aż po sprawdzanie i analizę wyników, jakie niosą za sobą wprowadzane rozwiązania. Project menager więc rozpoczyna swoją działalność od zbudowania konkretnego zespołu złożonego z najlepszych specjalistów, którzy mają odpowiednie kompetencje by zająć się daną sprawą. Następnie wyjaśnia wszelkie problemy dotyczące zagadnienia, stara się ustalić skutki projektu, koordynuje pracę zespołu oraz analizuje postępy we wdrażaniu projektu.
Osoba, która chciałaby w przyszłości zajmować stanowisko menedżera projektu musi mieć szereg cech oraz wystarczającą wiedzę, która pozwoli na skuteczne działania w obrębie całego przedsięwzięcia. Musi posiadać więc cechy przywódcze oraz wiedzę merytoryczną z zakresu rekrutacji i motywacji pracowników, środowiska branżowego, charakterystyki technicznej projektu oraz szeroką wiedzę z wielu zagadnień z obrębu zarządzania.
Jeśli chodzi o project management szkolenia możemy wybrać jeden z typów szkoleń, jednak najbardziej wartościowe są te, które przygotowywane są w oparciu o PMI – Project Management Institute bądź agile pm foundation. Warto także przyjrzeć się innym szkoleniom z zarządzania (np. scrum szkolenie) oraz takim, które mogą być pomocne szczególnie w obszarze zarządzania pracą zespołową, rozwojem kompetencji przywódczych czy szeroko rozumianych kursów branżowych, które doskonale przygotują przyszłego menedżera do wdrażania, a nawet wymyślania lub rozwijania nowych projektów. Taka osoba powinna także rozwijać swoje kompetencje miękkie by dla całego zespołu stanowić lidera i przywódcę, który rozwiąże każdy problem i wskaże odpowiednią drogę, jaką mają iść podwładni.
Podejścia do zarządzania projektami – Model „tradycyjny” i Agile
Każda metodyka dysponuje swoimi unikalnymi narzędziami. Proponujemy szkolenie, które zbierze najlepsze z nich i pozwoli stworzyć zestaw najbardziej efektywnych praktyk dla danej organizacji. Agile, PMI,…Triber - kierownik projektu 2.0
Nigdy jeszcze zmiany nie następowały tak szybko – i gospodarcze, społeczne, kulturowe. Naturalne jest, że w ślad za zmianami pojawiają się nowe profesje, funkcje zawodowe. …- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej