Czy każdy sprzedawca musi być także negocjatorem?
Kim jest sprzedawca? Jakie musi posiadać on umiejętności, aby rzeczywiście pozyskiwać klientów i sprzedać produkty albo usługi danej firmy? Jakie szkolenie pomoże każdemu sprzedawcy osiągnąć sukces?
Sprzedawca a negocjator
Otóż należy już na wstępie zaznaczyć, że aby osiągnąć sukces każdy sprzedawca powinien być naprawdę doskonałym negocjatorem. Dlaczego? Spójrzmy na chwilę na samą definicję negocjacji.
Jest ona określana jako dwustronna komunikacja mająca na celu doprowadzić do pewnego kompromisu, w momencie gdy przynajmniej jedna strona nie zgadza się na zaproponowane rozwiązanie. Czym zaś innym jest sprzedaż? Też mamy tutaj dwie strony - klienta i sprzedawcę.
Najczęściej klient wcale nie chce kupić danej usługi czy produktu, albo też chce niemniej jednak nie czuje się przekonany czy na pewno w tej firmie, a może lepiej gdzieś, gdzie będzie taniej.... No właśnie tu wkracza sprzedawca, który powinien być doskonałym negocjatorem tak, aby przekonać klienta, że to właśnie ta firma ma najlepsze warunki, to tu warto kupić....
Słowem sprzedawca oczywiście nie musi być negocjatorem, ale jeśli ma rzeczywiście osiągnąć sukces w sprzedaży, to jednak umiejętności negocjacji są na wagę złota.
Szkolenia negocjacje - najlepsze rozwiązanie!
Co zatem może zrobić sprzedawca albo też pracodawca danego sprzedawcy tak, aby zwiększyć niejako obroty firmy? Otóż powinien wysłać go na szkolenie z negocjacji.
Warto tu wspomnieć o tym, że obejmuje ono kilka zupełnie różnych aspektów. Przede wszystkim bowiem kursy takie zawierają w sobie naukę poszczególnych technik negocjacyjnych i wykorzystania ich w odpowiednim momencie.
To jednak nie wszystko. Każdy negocjator i sprzedawca musi także cechować się pewnymi umiejętnościami i zdolnościami. Na przód zdecydowanie wysuwa się tu empatia - sprzedawcy, którzy umieją wczuć się w klienta, w jego potrzeby, dostosować ton i poziom rozmowy od razu mają znacznie więcej klientów. Dalej przychodzi czas na trening cierpliwości, kreatywności i wytrwałości.