Co cechuje najlepszych sprzedawców?
Możliwości każdego sprzedawcy są często na początku kariery takie same. Później często jednak okazuje się, że niektórzy doskonale radzą sobie ze sprzedażą, inni zaś, pomimo starań, nie uzyskują dobrych wyników.

W jaki sposób można to wytłumaczyć? Istnieją pewne cechy, które charakteryzują najlepszych sprzedawców – warto dowiedzieć się, jakie to są cechy, a następnie starać się naśladować postępowanie tych, którzy osiągają w sprzedaży najlepsze wyniki.
Pierwszą i najważniejsza cechą jest to, że najlepsi sprzedawcy nieustannie poszerzają zakres swojej wiedzy i zdobywają nowe umiejętności. Szkolenia sprzedażowe to coś, w czym bardzo często biorą udział. Nawet wtedy, gdy wyniki sprzedaży, jakie uzyskują, są doskonałe – starają się uzyskać jeszcze lepsze, nieustannie zastanawiając się, w jaki sposób uczynić sprzedaż bardziej efektywną i przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
Dobry sprzedawca musi być wiarygodny – zaufanie klientów to podstawa skutecznej sprzedaży, a dobre relacje z klientami są niesamowicie cenne. Nie można utracić zaufania klientów – zazwyczaj nie da się później go odzyskać. Zaufanie to nie tylko lepsze wyniki w sprzedaży i udana współpraca z klientami – to także budowanie dobrego wizerunku marki.
Sprzedawca powinien być także profesjonalistą. Klient musi być przekonany o tym, że ma do czynienia z osobą, która w tym, czym się zajmuje, jest ekspertem. Takiej osobie klient znacznie łatwiej zaufa, nie będzie też jej podejrzewał o oszustwa lub zaniedbania i nie będzie miał obiekcji przed dokonaniem zakupu.
Dobry sprzedawca musi również być cierpliwy – nie może irytować się i okazywać zniechęcenia i zniecierpliwienia w sytuacji, gdy klient długo nie potrafi podjąć decyzji, waha się lub zadaje setki pytań. Nawet wtedy, gdy klient zachowuje się nieuprzejmie, nie można pozwolić sobie na takie zachowanie! Dobry sprzedawca umie również rozwiązywać konflikty, a także – co jest ważniejsze – nie dopuszczać do ich powstawania.
Pozytywne nastawienie również może być kluczem do sukcesu w sprzedaży. Zły humor nie może sprawić, że będziemy markotni lub zdenerwowani podczas rozmowy z klientem. Każdy doświadczony sprzedawca doskonale wie o tym, że zwykły uśmiech podczas rozmowy potrafi zdziałać cuda, a entuzjazm w tonie głosu, połączony z kulturalnym i profesjonalnym zachowaniem, znacznie pomaga w zdobyciu zaufania klientów.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej