Marketing, czyli zaspokajanie potrzeb poprzez osiąganie zysków to główna zasada, na jakiej działają wszystkie przedsiębiorstwa w naszym kraju. Jednocześnie, każde przedsiębiorstwo, aby osiągnąć swój cel, musi na pewnym etapie opracować swoją własną strategię marketingową. Do tego zadania potrzebna jest choćby najbardziej podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu marketingu i zarządzania, jak również jakiś plan, wizja tego, co chcemy osiągnąć i w jaki sposób.
Marketing może nam udostępnić wiele przydatnych narzędzi do osiągnięcia tego celu, a także technik, z których warto korzystać. Dzięki temu można osiągnąć naprawdę wiele. Stosując sprawdzone, dobrze już zbadane i poznane metody możemy uniknąć podstawowych błędów, których często nie udaje się nam uniknąć kiedy próbujemy działać nie zgodnie ze znanymi zasadami, ale według własnego planu. Nie jest to jednak zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem opracowanie tylu już technik i metod marketingowych było możliwe właśnie dlatego, że techniki te doskonale się sprawdzają w okresowych sytuacjach.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.
Doskonałym przykładem może być technika zwana cecha zaleta korzyść. O co w niej chodzi?
Ogólnie ujmując chodzi o to, by przekazywać swoim potencjalnym klientom tylko to, co naprawdę dla nich ważne. Znając doskonale cechy oferowanych produktów lub usług należy zaprezentować je klientowi wskazując na największe zalety. Tym samym chcemy, aby klient dostrzegł w tych cechach i zaletach korzyści dla siebie, a przy tym zapragnął to mieć. Niezwykle rzadko zdarza się, aby klienci kupowali coś, w czym nie widzą dla siebie żadnych korzyści.
Aby jednak mogli dostrzec te korzyści, sprzedawca musi zaprezentować je w odpowiedni sposób. Nie może polegać na tym, że klient sam się dowie, co dobrego jest w ofercie sprzedawcy i dlaczego chce to pozyskać. Wytłumaczenie tego klientowi i przekonanie go do takich wniosków leży w gestii sprzedawcy. Zatem to własnie sprzedawca za pomocą dostępnych technik i narzędzi, jak choćby cecha zaleta korzyść może dać klientowi to, czego ten może chcieć.