Bariery komunikacyjne w procesie komunikowania.
Obecnie na świecie żyje około 8 miliardów ludzi. Natomiast historycy szacują, że odkąd powstała Ziemia, przewinęło się przez nią około 108 miliardów ludzi. Wszędzie, gdzie się tylko nie obrócimy otaczają nas ludzie. Jesteśmy już do tego przyzwyczajeni, ponieważ człowiek jest już taką jednostką przystosowaną do życia w stadzie. Zatem potrzebuje innych ludzi do tego, by przeżyć. Jeśli żyjemy w społeczeństwie to musimy się jakoś porozumiewać z resztą osób, które nas otaczają.
Zatem potrzebuje innych ludzi do tego, by przeżyć. Jeśli żyjemy w społeczeństwie to musimy się jakoś porozumiewać z resztą osób, które nas otaczają. I jakby spojrzeć wstecz to sposób komunikacji interpersonalnej znacznie ulegał zmianie. Dzisiaj nie jest problemem porozumienie się z bliską nam osobą, która aktualnie mieszka na drugim końcu świata.
Natomiast niektórzy ludzie mają problem z komunikacją z drugą osobą, która stoi przed nim twarzą w twarz. Kiedyś było odwrotnie. Z czego to wynika? Jakie są przyczyny braku komunikacji międzyludzkiej?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Czujesz się nie rozumiany przez innych? Chcesz lepiej zarządzać swoim czasem i umiejętnościami? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych i wybierz interesujące Cię szkolenie np: szkolenia komunikacja, zarządzanie czasem szkolenie, szkolenie radzenie sobie ze stresem
Jeśli jakaś bariera występuje pomiędzy Tobą a twoim rozmówcą, wówczas warto potrenować pewne techniki, które sprawią, że wasza bariera zostanie zniwelowana, bądź chociaż częściowo zmniejszona.
Warto zatem dostosować swój poziom wiedzy do poziomu wiedzy drugiej osoby, aby to co mówimy było dla niej zrozumiałe. Warto rozmawiać mową ogólnie znaną dla rozmówcy, ponieważ wszelkiego rodzaju żargony czy slangi mogą sprawić, że nasz rozmówca nas nie zrozumie.
Warto także nie dawać nie ponosić emocjom podczas rozmowy, ponieważ zakłócają one całkowicie sposób naszego pojmowania. Warto zatem zwracać uwagę na takie szczegóły, ponieważ nie tylko znajomość języka jest ważna w procesie komunikacji.
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej