Bariery komunikacyjne w kontakcie z pracownikami. Czynniki zewnętrzne
Czynniki zewnętrzne. Zobacz jakie bariery komunikacyjne utrudniają kontakt z pracownikami.

Bariery komunikacyjne w kontakcie z pracownikami, bariery komunikacyjne w organizacji. Czynniki zewnętrzne
Bariery komunikacyjne uwarunkowane czynnikami zewnętrznymi
Nie zawsze mamy wpływ na otoczenie, w jakim prowadzimy rozmowę. Jeśli mamy wybór, to zazwyczaj decydujemy się na miejsce, w którym nikt nie będzie nam przeszkadzał. Nie zawsze mamy szansę zorganizować przestrzeń, w której się komunikujemy i wyeliminować bodźce zakłócające. Jeśli w trakcie rozmowy pojawiają się zakłócenia, trudno jest się skoncentrować na przekazie. W takich sytuacjach ludzie mają tendencje, aby skupić się tylko na własnych odczuciach, a nie na przekazywaniu informacji i słuchaniu partnera. Człowiek, który odczuwa dyskomfort, słabo angażuje się w dialog, chyba że jest to dla niego sprawa dużej wagi.
Najczęstsze bariery komunikacyjne uwarunkowane czynnikami zewnętrznymi:
- Hałas
- Zbyt wielki dystans psychologiczny
- Zła organizacja przestrzeni
- Zatłoczone pomieszczenie
- Temperatura w pomieszczeniu, np.: zbyt niska lub zbyt wysoka
- Brak odpowiedniego kontekstu i zaplecza, np.: brak czasu
- Złe połączenie telefoniczne
- Niesprawny Internet
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej