Asertywność w komunikacji – jak stosować ją w miejscu pracy
Sztuka asertywnej komunikacji niezbędna jest zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. W sferze prywatnej pozwala wypracować komfort w relacjach z innymi ludźmi, natomiast w życiu zawodowym pozwala na precyzyjne wyrażanie komunikatów oraz unikanie konfliktów w miejscu pracy.

Sztuka asertywnej komunikacji niezbędna jest zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. W sferze prywatnej pozwala wypracować komfort w relacjach z innymi ludźmi, natomiast w życiu zawodowym pozwala na precyzyjne wyrażanie komunikatów oraz unikanie konfliktów w miejscu pracy. Chodzi o to, aby w sposób efektywny umieć komunikować zarówno pozytywne jak i negatywne przekazy, dbając jednocześnie o dobre relacje pomiędzy podwładnymi i współpracownikami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.Sytuacje konfliktowe mogą pojawić się w miejscu pracy z różnych powodów – jednym z nich jest właśnie brak umiejętności jasnego wyrażania informacji, co może skutkować chaosem organizacyjnym, na co nie może pozwolić sobie żaden doświadczony manager. Właściwy komunikat asertywny powinien być skonstruowany w oparciu o kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim należy opierać się na faktach, a nie jedynie na emocjach. W sposób rzeczowy powinna zostać przedstawiona zaistniała sytuacja oraz należycie powinny być opisane skutki z niej wynikające. Ważne przy tym jest wyczucie czasu, podtrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, co jest wyrazem szacunku oraz odpowiednia modulacja głosu. Za wszelką cenę należy unikać emocjonalnych porywów złości i skupiania się na negatywnych cechach rozmówcy, co mogłoby doprowadzić do jego poniżenia.
Umiejętność wyrażania asertywnych komunikatów w miejscu pracy, to umiejętność pożądana nie tylko wśród managerów, których głównym zadaniem jest efektywne zarządzanie zespołem. Przyda się ona również i wszystkim innym pracownikom, na przykład w sytuacji konieczności obrony swojego pomysłu na spotkaniu z szefem czy podczas konferencji ze współpracownikami. Asertywny, stanowczy komunikat jest również na wagę złota, w przypadku konieczności odmowy przyjęcia na siebie kolejnych obowiązków. Aby był skuteczny, należy podkreślić, iż odmowa nie wynika z lenistwa, a z troski o efektywność własnej pracy. Taka postawa z pewnością zostanie o wiele bardziej doceniona, niż przyjęcie nadprogramowych obowiązków, z których pracownik nie będzie w stanie się wywiązać.
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej