Aktywne słuchanie pracowników. Podstawy
Słuchanie jest niezwykle istotną dla menadżera umiejętnością. Słuchanie polega nie tylko na zachowaniu milczenia.

Jest to proces aktywny, ponieważ wymaga od rozmówcy podejmowania czynności mających na celu ułatwienie komunikacji.
Dlaczego warto słuchać pracowników i klientów?
- Dzięki słuchaniu Twoi pracownicy czują się doceniani;
- Klienci czują się ważni;
- Słuchając, możesz dowiedzieć się o sprawach, o których wcześniej nie wiedziałeś;
- Dzięki dobremu słuchaniu inni odbierają Cię jako mądrego menadżera;
- Dobre słuchanie redukuje błędy.
Zasady aktywnego słuchania
- Spróbuj patrzeć na sytuację rozmówcy z jego punktu widzenia
- Okaż szczere zainteresowanie
- Pozwól się wypowiedzieć w sposób pełny, nie przerywaj!
- Nie wyciągaj pochopnych wniosków
- Sprawdzaj, czy dobrze zrozumiałaś przekazaną informację
- Oddziel to, co zostało powiedziane od tego, co chciałabyś usłyszeć
- Skoncentruj się na treści
- Wynotuj to, co najważniejsze
- Korzystaj swobodnie z języka ciała
- Zapanuj nad sobą, jeśli zostaniesz skrytykowana
- Pytaj, jeśli nie rozumiesz
- Bądź wytrwały
Gamma została firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy:
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako “świat VUCA”. VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny:… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej