W procesie sprzedaży niezwykle ważne jest, aby zaoferować klientowi swój produkt lub usługę, przekonać klienta, że jest to właśnie to, czego potrzebuje, a następnie przeprowadzić skuteczną transakcję kupna-sprzedaży. W ten sposób sprzedawca osiąga dochód, zaś klient otrzymuje produkt lub usługę i satysfakcję. Z założenia, produkt lub usługa powinny zaspokajać potrzeby klienta.
Same zaś potrzeby bywają przeróżne i nie zawsze sam klient potrafi je skutecznie określić. Jest to jednak szansą dla sprzedawcy, który poprzez odpowiednio wybrane techniki sprzedaży i swoją umiejętność perswazji może tak wpłynąć na zdanie klienta, aby przekonać go do zakupu oferowanego dobra. Nawet, gdy klient początkowo przekonany jest o tym, że oferowany produkt czy usługa nie są w żaden sposób jemu potrzebne, to techniki perswazji zastosowane w odpowiedni sposób mogą bez problemu wpłynąć na zdanie klienta i je zmienić.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Wiele technik sprzedaży zostało opracowanych w taki sposób, aby nawet początkowo niezainteresowani zakupem klienci, ostatecznie decydowali się na zakup oferowanych produktów lub usług. Aby jednak było to możliwe, niezbędne są tutaj umiejętności i wiedza sprzedawcy, który powinien pokierować całą transakcją w taki sposób, aby klient sam doszedł do wniosku, że oferta jest bardzo interesująca, a z zakupu towaru czy usługi może osiągnąć korzyści.
Wówczas to sam klient będzie zabiegał o możliwość zakupu wybranego produktu z oferty, a sprzedawca będzie miał dodatkowo możliwość wynegocjowania korzystnych również dla siebie warunków. Ponadto, jeśli sprzedawca rozsądnie pokieruje całą transakcja kupna sprzedaży, zyska zadowolonego klienta, którego satysfakcja przełoży się nie tylko na jego własną radość z zakupów, ale może wpłynąć również na zwiększoną liczbę nowych klientów.
Jak widać, cały proces sprzedawania i kupowania jest niezwykle złożony, a od każdego elementu zależy powodzenie całej transakcji. Właśnie dlatego przedsiębiorstwa starają się powierzać sprzedaż odpowiedzialnym, kompetentnym pracownikom.