Perswazja stanowi niezwykłą umiejętność wpływania na zdanie innych ludzi tak, by skutecznie je zmieniać zgodnie z własnym uznaniem. Jest to umiejętność, którą ludzie znają już od wieków i od wieków stosują do mniej lub bardziej wartościowych celów.
Historia zna wiele przypadków, kiedy za pomocą perswazji ktoś nakłaniał drugą osobę do popełniania strasznych i przerażających czynów. Jeszcze więcej przypadków możemy jednak wskazać na to, w jaki pozytywny sposób stosowano od lat sile perswazji.
Techniki perswazji doskonalone są już od bardzo dawna. Każda wpływowa osoba potrafi doskonale radzić sobie z tymi znanymi wszystkim technikami, a także doskonali swoje własne. Najważniejsze jednak, aby sięgać po te techniki w świadomy i odpowiedzialny sposób.
W biznesie bardzo często wykorzystuje się techniki perswazji w różnych sytuacjach. Sprzedawcy za pomocą tych technik mogą skutecznie zbić obiekcje klientów i przekonać klienta do zakupu oferowanych produktów czy usług.
Potrafią również przekonać klienta do tego, by zmienił swoje zdanie na jakiś temat i zmienił całkowicie swoje postrzeganie danego tematu tak, jak będzie najkorzystniej dla sprzedawcy. Klienci często poddają się sile perswazji, szczególnie nie broniąc się przed tego rodzaju naciskiem, bowiem perswazja połączona z innymi technikami i narzędziami, jak choćby językiem korzyści może okazać się nadzwyczaj skuteczna.
Wewnątrz przedsiębiorstwa również często wykorzystuje się siłę perswazji. Kierownicy, którzy chcą zmotywować pracowników do konkretnego działania, dążą do tego, aby nakłonić pracowników do konkretnych aktywności również bardzo często sięgają po techniki perswazji.
Za ich pomocą możliwym staje się nakłanianie pracowników do danego, jasno określonego działania, zmiany nastawienia czy zdania na jakiś temat, a także zintensyfikowanie ich działań, czy większe nastawienie na realizację zadań. Wykorzystując perswazję wielu kierowników doskonale radzi sobie z zarządzaniem pracownikami i takim ich kierowaniem, na jakim managerowi najbardziej zależy.