Czas leci jednakowo dla każdego, aczkolwiek często ludzie mają wrażanie, że w dużych miastach leci on jakoś szybciej a w małych miejscowościach wolniej. Jednak są to tylko takie osobiste odczucia, które nie mają wpływu na szybkość biegu czasu. W rzeczywistości czas leci jednakowo dla każdego i obojętnie w jakim miejscu.
Często ludziom brakuje czasu i jeśli byłaby taka możliwość to by trochę dobę wydłużyli aby zdążyć ze wszystkimi swoimi obowiązkami.
Niekiedy w pracy brakuje czasu na wykonanie wszystkich swoich zadań i wówczas przydałaby się taka możliwość rozciągnięcia czasu, ale niestety takie rzeczy nie istnieją. Aczkolwiek istnieją metody na
efektywne zarządzanie czasem, dzięki którym człowiek może w stu procentach wykorzystać każdą sekundę swojego czasu.
Warto poznać takie metody, ponieważ dzięki nim może okazać się, że wykonujemy cos szybciej i być może będzie nam zostawało jeszcze trochę wolnego czasu na inne zajęcia.
Aby efektywnie wykorzystać cały swój czas na początku trzeba określić swój cel, który chcemy zrealizować. Następnie trzeba sobie zaplanować po kolei plan działania, dzięki czemu szybko będziemy przechodzili z jednego zadania do drugiego. Czasami mamy takich zadać zbyt wiele, co nie daje nam możliwości wykonania ich wszystkich w określonym czasie, dlatego kolejnym krokiem jest określenie sobie priorytetów, czyli zadań najważniejszych, które musimy wykonać w pierwszej kolejności. Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie realizowania swoich jasno określonych celów w punktach.
No i ostatecznym krokiem będzie samokontrola, dzięki której będzie kontrolowali swoje działania i jeśli odchodzimy od planu działań to możemy szybko do niego wrócić. Dzięki takiemu jasno sprecyzowanemu planowi działań możemy szybciej osiągnąć swój zamierzony cel. Warto też przemyśleć kwestię co nam w ciągu dnia zabiera dużą ilość czasu i to wyeliminować, np. zbyt długie oglądanie telewizji, przeglądanie bezsensownych stron internetowych, które nic nie wnoszą do naszego życia i pochłaniają tylko czas.