Sprzedaż to jeden z największych aktywatorów rynku, do dalszej kumulacji i rotacji funduszami. To na niej opiera się działalności wielu przedsiębiorstw, nie tylko oferujących usługi, ale także liczne produkty. Skuteczny sprzedawca nie traktuje swojego zawodu jako zwykłej zależności opierającej się na potrzebach klienta.
Doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, a żeby móc zarobić musi natrudzić się znacznie bardziej, tym bardziej, że na rynku jest spora konkurencja. Dlatego też bardzo pożąda się skutecznych sprzedawców i ich umiejętności sprzedaży. W jaki więc sposób zamknąć sprzedaż, by zakończyła się ona sukcesem na sprzedającego?
Oficjalnie wyróżnia się kilka technik na to pozwalających, mowa tutaj m. in. o technice alternatyw, która jest bardzo popularna w wielu sklepach. Opiera się ona na prostym założeniu, że korzystniejsza umowa dla nas, jest tez korzystniejsza dla klienta, ale zarazem oferujemy mu mniej korzystną tak by mógł zobaczyć, co może stracić jeśli ją wybierze.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
W ten sposób wpływamy na ludzką psychikę, zmuszając ją do chęci pozyskania czegoś bardziej korzystnego. Można to określić jako swego rodzaju kuszenie.
Inną opcją jest technika małych kroków. Opiera się ona na kolokwialnym „urabianiu” klienta. Całość opiera się na zbieraniu drobnych akceptacji od klienta, a następnie, gdy już zbierzemy ich odpowiednią ilość oferujemy klientowi tzw. asa, który zawiera w sobie wszystko to na co się wcześniej zgodził. W ten sposób nie jest on w stanie odmówić (bo przecież sam tego oczekiwał) i zgadza się na zadaną ofertę.
Całkiem odmienną technika jest tzw. finalna propozycja, gdy prowadzimy z klientem rozmowy i na sam koniec dopiero zadajemy pytanie odnoszące się do jego chęci zakupu. Z pewnością jest to najbardziej czyste zagranie w stosunku do klienta, ale też często przynosi brak zysku.
Chcąc jednak zarobić, można skorzystać z potrzeb klienta, zaś podczas oferowania produktu podkreślić, ze jeśli zamówi go już teraz dostanie o wiele korzystniejszą ofertę. Jest to tzw. metoda pośpiechu, która na wiele osób działa bardzo motywacyjnie do zakupu.