Leady sprzedażowe – co to jest?

Leadem sprzedażowym jest podmiot gospodarczy, osoba fizyczna lub inna jednostka potencjalne zainteresowana zakupem oferowanego towaru, albo usługi. W przypadku prowadzenia działalności internetowej za lead sprzedażowy uważa się osobę, która pozostawia swoje dane na stronie internetowej przedsiębiorstwa celem utrzymania kontaktu (najczęściej drogą mailową). Dane te osoby odpowiedzialne w firmie za działalność marketingową wykorzystują najczęściej do zachęcania konsumenta do odwiedzania pewnych konkretnych stron internetowych. 

     
    Leadem sprzedażowym jest podmiot gospodarczy, osoba fizyczna lub inna jednostka potencjalne zainteresowana zakupem oferowanego towaru, albo usługi. W przypadku prowadzenia działalności internetowej za lead sprzedażowy uważa się osobę, która pozostawia swoje dane na stronie internetowej przedsiębiorstwa celem utrzymania kontaktu (najczęściej drogą mailową).

    Dane te osoby odpowiedzialne w firmie za działalność marketingową wykorzystują najczęściej do zachęcania konsumenta do odwiedzania pewnych konkretnych stron internetowych. Środkami marketingowymi w tym przypadku są głównie e-maile, ale też reklamy, czy promocja w mediach społecznościowych (np. facebook, twitter, instagram, snapchat).

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

    Pozyskiwanie danych zazwyczaj odbywa się poprzez dobrowolne wypełnienie formularza kontaktowego. Po jego wypełnieniu, wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, każdy użytkownik, który takowy formularz wyśle otrzymuje dostęp do darmowych, interesujących go materiałów. Materiałami tymi zazwyczaj są m. in. artykuły internetowe, e-booki, różnego typu opracowania, dema produktów, muzyka, czy webinary.

    Leady sprzedażowe, można również pozyskiwać od różnego rodzaju wyspecjalizowanych działających na rynku podmiotów gospodarczych, które zbierają zapytania ofertowe od wielkiej liczby podmiotów szukających konkretnych produktów, towarów lub usług, a następnie, po ich szczegółowej weryfikacji i klasyfikacji, odsprzedają zainteresowanym firmom.

    W tym opisywanym, konkretnym przypadku potencjalny klient wysyła podmiotowi gospodarczemu sygnał, że jest zainteresowany ofertami w ściśle sprecyzowanym obszarze i określonym czasie.

    Wszelkie informacje tyczące się poszczególnych leadów (zwykle zbierane i przetwarzane z wykorzystaniem specjalnych narzędzi, mechanizmów i programów), pozwalają na ustalenie stopnia zainteresowania potencjalnego klienta poszczególnymi produktami, towarami lub usługami.

    Właściwa kwalifikacja poszczególnych leadów sprzedażowych, przeprowadzana na podstawie zainteresowań klientów, zachowań na stronie internetowej, gotowości zakupowej, stanowi niezwykle ważny element każdego procesu sprzedaży, ponieważ umożliwia dopasowanie i skierowanie odpowiedniej oferty do ściśle określonych grup odbiorców.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza