W przypadku różnego rodzaju przedsiębiorstw, do ich prawidłowego funkcjonowania niezbędna jest komunikacja werbalna. To za pomocą słów, czyli komunikacji werbalnej, można porozumiewać się, przekazywać sobie informacje, a także zarządzać i nadzorować procesami w przedsiębiorstwie. Zwykle ludzie porozumiewają się ze sobą za pomocą słów. Bez względu na to, czy są to słowa mówione czy pisane, to i tak komunikacja odbywa się na poziomie przekazywania informacji i odbierania ich w postaci słownej.
Choć komunikacja werbalna w wielu przypadkach może być zaburzona, przez co przekazywanie lub odbieranie informacji może przebiegać z pewnymi zakłóceniami.
Na zakłócenia wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim rozkojarzenie, złe samopoczucie czy inny czynnik, utrudniający usłyszenie treści informacji, jak choćby hałasy, czy daleka odległość. Również rozmowa innych osób może zakłócać odbiór informacji.
Niestety, kiedy już dojdzie do tych zakłóceń i uniemożliwiania odbioru informacji tak, jakby należało dla pełnego obrazu sytuacji i pełnego zrozumienia przekazu, informacje mogą dotrzeć jedynie w pewnej części bądź wcale, a co za tym idzie, prawidłowa komunikacja będzie niemożliwa. Aby tego uniknąć należy zrobić wszystko, aby podczas przekazywania informacji występowały dogodne ku temu warunki.
Swobodne, ciche miejsce, dość bliska odległość pomiędzy rozmówcami powinna nie być zbyt wielka, bądź rozmowa powinna odbywać się np. poprzez telefon, jak również warto zadbać, aby obie strony miały odpowiednio dużo czasu na rozmowę i dogodne ku temu warunki wokół siebie.
Aby komunikacja werbalna była możliwa i w pełni przekazywała najistotniejsze informacje, musi odbywać się w warunkach bez zakłóceń. Idealnie, kiedy komunikacja werbalna może być uzupełniana komunikacją niewerbalną, np. podczas rozmowy twarzą w twarz. Wówczas odbiorca ma szansę w pełni odebrać komunikat, jaki nadawca chce przekazać, a nadawca może zyskać pewność, że odbiorca w pełni odebrał przekazywaną informacje, zwłaszcza gdy uzupełni to o technikę aktywnego słuchania.