Wśród wielu rodzajów inteligencji, szczególne miejsce zajmuje inteligencja emocjonalna, która odpowiada przede wszystkim za to, w jaki sposób potrafimy porozumiewać się z innymi, jak skutecznie odbieramy informacje, jakie ktoś chce nam przekazać, a także w jaki sposób sami informujemy innych. Jednak istotę tego przekazu nie stanowi komunikacja werbalna, ale przede wszystkim
komunikacja niewerbalna, mowa ciała, mimika twarzy i to, co możemy
"wyczytać pomiędzy wierszami".
Osoby, które posiadają wysoki stopień inteligencji emocjonalnej bez większych problemów są w stanie odgadnąć uczucia innych osób, to czy ktoś jest zadowolony, zasmucony, czy też z jakiegoś powodu nie odczuwa satysfakcji. Jest to bardzo ważne przede wszystkim w biznesie, bowiem łatwo można odgadnąć, który pracownik nie czuje się związany z firmą, który myśli o zmianie zatrudnienia, jak również, czy jakieś działania przynoszą oczekiwany efekt, czy nie.
Kierownik, który posiada wysokie zdolności związane z inteligencją emocjonalną może w porę zareagować, np. kiedy pracownik nie czuje się zmotywowany do pracy, kiedy powierzane zadania nie przynoszą oczekiwanych efektów, bądź kiedy między pracownikami zaczyna narastać jakiś konflikt. Wówczas, szybka i skuteczna reakcja kierownika może okazać się konieczna, aby np. rozwiązać spór pomiędzy pracownikami, nie dopuścić do efektów tego sporu, ani też do niekorzystnych jego efektów, które mogłyby znacząco zaszkodzić przedsiębiorstwu.
Inteligencja emocjonalna szkolenie okazuje się być bardzo korzystne dla wielu osób, w tym w szczególności dla kadry zarządzającej zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Podczas szkolenia można dowiedzieć się, w jaki sposób rozpoznawać pierwsze symptomy niezadowolenia z pracy u pracowników, braku motywacji, wypalenia zawodowego, przemęczenia, czy właśnie narastających konfliktów w firmie.
Szkolenie pozwala również dowiedzieć się, w jaki sposób motywować pracowników, jak zapobiegać negatywnym skutkom braku motywacji czy choćby konfliktów w firmie.